မီးတိုးပိုး


Dangerous Liaisons ဆိုတဲ႔ ရုပ္ရွင္ကို ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ၾကည္႔ဖူးၾကပါလိမ့္မယ္။ ျပင္သစ္စာေရးဆရာႀကီး Pierre Choderlos de Laclos ရဲ ႔ ၁၇၈၂ တုန္းက ေရးခဲ႔တဲ႔ Les Liaisons dangereuses ၀တၳဳရွည္ႀကီးကို ရုပ္ရွင္ျပန္ရိုက္ထားတာပါ။ ဒီ၀တၳဳကို adaptation အမ်ိဳးမ်ိဳး ဘာသာစကားအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ တိုင္းျပည္မ်ိဳးစုံ ယဥ္ေက်းမႈ မ်ိဳးစုံက ျပန္ရိုက္ထားတာပါ။
ပထမဆုံး ၾကည္႔ျဖစ္တဲ႔ adaptation ကေတာ႔ Stephen Frears ဒါရိုက္တာလုပ္တဲ႔ Dangerous Liaisons (၁၉၈၈) ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ထိုရုပ္ရွင္ကို ၾကည္႔စဥ္က အေၾကာင္းအရာတစ္ခုလုံးကို ေ၀ေ၀၀ါး၀ါးပဲ နားလည္ခဲ႔တယ္။ မသင့္ေတာ္တဲ႔ အခန္းေတြေရာက္တိုင္း တီဗြီက အေမွာင္ခ်ခံထိတာနဲ႔၊ အသံတိုးခံထိတာနဲ႔ ေနာက္ဆုံးေတာ႔ "အခန္းထဲသြား စာဖတ္ေတာ႔" ဆိုတဲ႔ ဆုံးမသံနဲ႔အတူ.. ရုပ္ရွင္ကို ဘာမွန္းကို မသိခဲ႔ရပါဘူး။
http://www.wallarc.com/wallpaper/view/101498
အရြယ္ေရာက္လာေတာ႔ အဲဒီရုပ္ရွင္ကို တစ္ေခါက္ကေန ႏွစ္ေခါက္၊ ႏွစ္ေခါက္ကေန သုံးေခါက္ ထပ္ထပ္ၾကည္႔မိတယ္။ အဲဒီအခါမွာလည္း လူေတြရဲ႕ အက်င့္ဆိုးေတြ၊ ယုတ္မာတတ္မႈေတြ နဲ႔ အခ်စ္ကို မီးလို ကစားတတ္မႈေတြကိုပဲ ခံစားေနခဲ႔မိတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ Roger Kumble ရဲ႕ Cruel Intentions ဆိုၿပီး ၁၉၉၉ မွာ ေနာက္ရုပ္ရွင္ ထပ္ထြက္လာျပန္တယ္။ ဒီရုပ္ရွင္ကေတာ႔ ေခတ္သစ္နယူးေယာက္ၿမိဳ႕ႀကီးရဲ႕ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း မွာ အေျခခံထားတာျဖစ္တယ္။ လူဆိုးမင္းသမီး "ကက္သရင္း" ေနရာမွာ သရုပ္ေဆာင္တဲ႔ Sarah Michelle Gellar ဟာ အျခားရုပ္ရွင္ေတြမွာ မေကာင္းဆိုး၀ါးေတြကို ႏွိမ္နင္းသူ၊ လူဆိုးေတြကို ႏွိမ္နင္းသူ အေနနဲ႔ ေတာက္ေလ်ာက္သရုပ္ေဆာင္ခဲ႔တာ ျဖစ္တယ္။ ဒီလိုအညီွအေဟာက္ကားမ်ိဳးမွာ လူဆိုးမင္းသမီးေနရာမွာ သရုပ္ေဆာင္တယ္ဆိုေတာ႔ စာနယ္ဇင္းေတြကပါ သူမကို အင္တာဗ်ဴးခဲ႔ၾကေသးတယ္။
Cruel Intentions ကိုၾကည္႔ေတာ႔လည္း ဇာတ္၀င္သီခ်င္းနဲ႔ေနာက္ဆုံးခန္းေလာက္သာ အနည္းငယ္ လႈပ္ရွားေစခဲ႔တယ္။ တစ္ေက်ာင္းလုံးက ေလးစားယုံၾကည္ အထင္ႀကီးအတုယူရတဲ႔ ကက္သရင္းဟာ မာသာေမရီ စိတ္ပုတီးကို လက္က ဘယ္တုန္းကမွ ခ်ခဲ႔တာ မဟုတ္ဘူး။ သူမရဲ႕ အတြင္းသရုပ္မွန္ကိုေတာ႔ သူမရဲ႕ အေဖတူအေမကြဲ ေမာင္ျဖစ္သူ "စဗာစတီယန္" ကသာ သိခဲ႔တယ္။ သူမဟာ ရိုးသားျဖဴစင္တဲ႔ အတန္းေဖာ္ မိန္းကေလးေတြကို ရည္းစားထားတတ္ၿပီး စိတ္ေလေအာင္ လုပ္ရုံမက၊ ပ်က္စီးေအာင္လည္း ဖ်က္ဆီးတတ္ေသးတယ္။ သူမ လက္က မခ်တဲ႔ စိတ္ပုတီးအံ၀ွက္ထဲမွာ ကိုကင္းအမႈန္႔ေတြထည္႔ထားတယ္ဆိုတာလည္း လူေတြက မသိခဲ႔ဘူး။
အဲဒီရုပ္ရွင္ေတြၾကည္႔ၿပီး လူေတြရဲ႕ အနက္ေမွာင္ဆုံး အပိုင္းေတြကိုပဲ ျမင္ေနခဲ႔တယ္။ သိဂၤါရ ရသကို ဘယ္လိုမွ မခံစားရေသးဘူး။  လူေတြရဲ႕ သေဘာ၀ကိုက အေကာင္းထက္ အဆိုးကို ပိုလိုလား တတ္ၾကတယ္။ အဆိုးကို ပိုၾကားခ်င္တယ္၊ အဲသလို အဆိုးေတြၾကားထဲကေနမွ အခ်စ္စစ္ အခ်စ္မွန္တို႔ ေမတၱာတရားတို႔႔ ဆိုတာေတြကိုလည္း ေမွ်ာ္လင့္ခ်င္ၾကေသးတယ္။ ဒီရုပ္ရွင္ေတြထဲက မင္းသားေတြဟာလည္း ဘယ္ေလာက္ပဲ ေပြခဲ႔ရႈပ္ခဲ႔ေပမယ္႔ ေနာက္ဆုံးေတာ႔ ကိုယ္တစ္ကယ္ခ်စ္တဲ႔ သူကို ေတြ႔သြားတယ္ဆိုတဲ႔ သေဘာ ပုံေဖာ္ထားၾကတယ္။
တစ္ရက္မွာေတာ႔ Dangerous Liaisons ေနာက္ထပ္တစ္ကားကို ၾကည္႔မိျပန္တယ္။  ဒီကားကေတာ႔ ၁၉၃၀ ရွန္ဟိုင္းၿမိဳ႔ႀကီးကို ေနာက္ခံထားၿပီး ဇာတ္အိမ္တည္ထားတာ ျဖစ္တယ္။ Crouching Tiger, Hidden Dragon (2000) နဲ႔ Memoirs of a Geisha (2005) ရုပ္ရွင္ေတြမွာ သရုပ္ေဆာင္ခဲ႔တဲ႔ တရုတ္မင္းသမီး Zhang Ziyi နဲ႔ ေတာင္ကိုရီးယားမင္းသား  Jang Dong-Gun တို႔ တြဲဖက္ သရုပ္ေဆာင္ထားတာျဖစ္တယ္။ Zhang Ziyi သရုပ္ေဆာင္တဲ႔ ကားေတြၾကည္မိတိုင္း စာတစ္ပုဒ္ထြက္ထြက္လာတတ္တာကို ကိုယ္႔ကိုကိုယ္ သတိထားမိတယ္။ သူမရဲ႕သရုပ္ေဆာင္မႈဟာ ပီျပင္လြန္းတယ္။ သူမဟာ   Memoirs of a Geisha အၿပီးမွာ ကိုယ္႔ရဲ႕ “ရုပ္ရွင္လက္မွတ္ေလး ႏွစ္ေစာင္” ကိုလည္း အသစ္တဖန္ မန္းမႈတ္အသက္သြင္းေပးႏိုင္ခဲ႔တဲ႔ မင္းသမီးတစ္ဦးျဖစ္တယ္။
Dangerous Liaisons (2012) မွာေတာ႔ "ဖန္ယု" တစ္ျဖစ္လဲ "ဇီယီ" ဟာ အျခား Dangerous Liaisons adaptations ေတြထဲက မင္းသမီးေတြလိုပဲ သိမ္ေမြ႔တယ္ၿပီး အခ်စ္ကို တန္ဘိုးထားသူ ျဖစ္တယ္။ အလြန္ခ်မ္းသာတဲ႔ စီးပြားေရးရွင္ "ရီဖန္း" တစ္ျဖစ္လဲ "ဂန္း" ကေတာ႔ ထုံးစံအတိုင္း ျမာေပြသူေနရာမွာ သရုပ္ေဆာင္တယ္။
ထင္မထားပါပဲနဲ႔ ဒီ တရုတ္/ကိုရီးယားဗားရွင္း Dangerous Liaisons (2012) ဟာ စဖြင့္ကတည္းက ဖမ္းစားထားလိုက္ၿပီ။ "ရီဖန္း"ဟာ သူ႔ရဲ႕ ခမ္းနားႀကီးက်ယ္လွတဲ႔ အိမ္ႀကီးထဲက သူ႔အခန္းမွာ ရွိေနတုန္း အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္က မေျပာမဆို ၀င္လာတယ္။ အံ႔ၾသမွင္တက္သြားတဲ႔ "ရီဖန္း" ဟာ ဝင္လာတဲ႔အမ်ိဳးသမီးကို "မင္းနဲ႔ငါ ဒီေန႔ခ်ိန္းထားလို႔လား" လို႔ ေမးတယ္။ ၀င္လာတဲ႔ အမ်ိဳးသမီးဟာ "ရီဖန္း" အိပ္ခန္းထဲက ၀တ္လစ္စလစ္နဲ႔ အျခားမိန္းမတစ္ေယာက္ကို လွမ္းျမင္လိုက္ေတာ႔တာပဲ။ သူမဟာ "ရီဖန္း" ကို ေဒါသမ်က္လုံးေတြနဲ႔ လွမ္းၾကည္႔ၿပီး "မင္းရဲ႕ ဘ၀မွာ ငါတစ္ေယာက္တည္းပဲ ရွိတာပါဆို" လို႔ ေမးေတာ႔ "ရီဖန္း" ဟာ မထီတရီနဲ႔ ဘာမွ မတုံ႔ျပန္ခဲ႔ဘူး။
“ကဲ... ဒါဆိုလည္း မိတ္ဆက္ေပးပါဦး” ဆိုေတာ႔ "ရီဖန္း" ဟာ မိန္းမႏွစ္ေယာက္ကို ျဖစ္သလို မိတ္ဆက္ေပးလိုက္တယ္။ မိန္းမႏွစ္ေယာက္ဟာ အခ်စ္အတြက္ စစ္ပြဲႏႊဲမတတ္ ျဖစ္လာေတာ႔ "ရီဖန္း" ဟာ အခန္းထဲကေန အိမ္ေရွ႕ခန္းကို သုတ္ေခ်တင္ ထြက္သြားေတာ႔တယ္။
အိမ္ေရွ႕ခန္းေရာက္ေတာ႔ ဖိတ္ဖိတ္ေတာက္ေနတဲ႔ အခန္းႀကီးရဲ႕ျပဴတင္းေပါက္နားမွာ လွပေခ်ာေမာတဲ႔ မိန္းမတစ္ေယာက္က အျပင္ကိုေငးရင္း ရပ္ေနတာကို ေတ႔ြလိုက္တယ္။ "ရီဖန္း" ဟာ မိန္းကေလးနားကို တိုးကပ္သြားၿပီး မိန္းကေလးပါးကို ပိုင္စိုးပိုင္နင္းကိုင္လိုက္ၿပီး ...
“မင္းက .......... လားဟင္၊ မင္းနဲ႔ငါ ဒီေန႔ေတြ႔ဖို႔ ခ်ိန္းထားတာလား” လို႔ ေမးတယ္။ မိန္းကေလးက ရုတ္တရက္ ပါးကိုင္ခံလိုက္ရလို႔ အရမ္းရွက္ရြံ႕ေၾကာက္လန္႔သြားၿပီး ေနာက္ကို ေျခလွမ္းဆုတ္သြားတယ္။ ဘယ္ေန႔ဘယ္ရက္မွာ ဘယ္မိန္းမနဲ႔ ခ်ိန္းထားမွန္းေတာင္ မမွတ္မိႏိုင္ေလာက္ေတာ႔တဲ႔ ျမာေပြတဲ႔ ေယာကၤ်ားတစ္ေယာက္ရဲ႕ သရုပ္ကို ပီျပင္ေအာင္ သရုပ္ေဆာင္ျပသြားတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္မွာ "ရီဖန္း"ရဲ႕ အဖြားျဖစ္သူက ဝင္လာၿပီး “ဒါဟာ မင္းအစ္မ ႏွစ္ဝမ္းကြဲေတာ္သူ မုဆိုးမေလး “ဖန္ယု” ပဲ။ ေယာကၤ်ားေကာင္းပီသသူတို႔ဟာ အေနအထိုင္လည္း ဆင္ျခင္တတ္ရမယ္” လို႔ ဆိုလိုက္တယ္။
အဲဒီအခ်ိန္မွာ အခ်စ္အတြက္စစ္ပြဲျဖစ္ေနတဲ႔ အိပ္ခန္းထဲက မိန္းမႏွစ္ေယာက္ဟာ အျပင္ကို စိတ္ဆိုးမာန္ဆိုးထြက္လာလိုက္တာ တစ္ေယာက္ဟာဆိုရင္ အိပ္ရာခင္းနဲ႔ေတာင္ ကိုယ္ကို ပတ္ထားရတဲ႔အျဖစ္။ အခန္းေပါက္မွာ ရုတ္ရုတ္သဲသဲေတြျဖစ္ေနေသးတယ္။ အိမ္ေရွ႕ခန္းမွာ လူေတြကို ျမင္မွ အခန္းထဲကို ျပန္ဝင္သြားၾကေတာ႔တယ္။ အဲဒီအျဖစ္ေတြကို မုဆိုးမေလး "ဖန္ယု" ဟာ အံ႔ၾသမွင္တက္စြာ ေငးၾကည္႔ေနခဲ႔တယ္။ "ရီဖန္း" က "ဖန္ယု"ကို ကိုယ္ကိုင္းလို႔ အရိုေသေပးၿပီး “ရွက္ဖို႔ေကာင္းလိုက္တာ” လို႔ ခပ္တိုးတိုးေျပာကာ အိမ္ေရွ႕ခန္းကေန ထြက္သြားေတာ႔တယ္။
ဒါတင္ပဲလားဆိုေတာ႔ မဟုတ္ေသးဘူး။ "ရီဖန္း" နဲ႔ မရွင္းမရွင္းျဖစ္ေနတဲ႔ ဘဏ္သူေဌးမ “မိုး” ဆိုတာလည္း ရွိေသးတယ္။ "ရီဖန္း" ဟာ မိန္းမေတြရဲ႕ အသည္းႏွလုံးနဲ႔ ကစားေနခ်ိန္မွာ ဘဏ္သူေဌးမ “မိုး”ကလည္း "ရီဖန္း" ကို ကစားေနတာျဖစ္တယ္။ "ရီဖန္း" ဘယ္ေလာက္ပဲ ေပြရႈပ္ေသာ္လည္း “မိုး” ကေတာ႔ "ရီဖန္း" ကို ေက်ာ႔ကြင္းထဲကို မဆင္းေသးဘူး။ ဘဏ္သူေဌးမ “မိုး”ဟာ စီးပြားေရးရွင္ႀကီးတစ္ဦးျဖစ္တဲ႔ “ဇူဟန္” ရဲ႕ အခ်စ္ေဟာင္းလည္း ျဖစ္ခဲ႔ဖူးတယ္။ ဒါေပမယ္႔ “ဇူဟန္”ဟာ “မိုး”ကို ပစ္ၿပီး ဆယ္ေက်ာ္သက္ရြယ္ အပ်ိဳစင္ေလးတစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ႔ “ေဘးေဘး” နဲ႔ ေစ႔စပ္လိုက္တယ္။ ဒါကို မခံႏိုင္တဲ႔ “မိုး” ဟာ “ဇူဟန္”ကို လက္စားေခ်ခ်င္ေနတယ္။
ဒီေနရာမွာ ဇာတ္လမ္းရဲ႕ အေမွာင္ဆုံးေနရာကို ေရာက္လာေတာ႔တာပါပဲ..။
မူရင္းျပင္သစ္စာေရးဆရာႀကီးဟာ ဘူဇြာလူတန္းစားက ဆင္းသက္လာတယ္လို႔ ဖတ္ဖူးတယ္။ သူဟာ ဘူဇြာလူတန္းစားအလႊာကို စိတ္ပ်က္ၿငီးေငြ႔ေနပုံရတယ္။ အဲဒီအလႊာကို သာသာထိုးထိုးေလး ေရးခ်င္ေနခဲ႔ေလသလားလို႔လည္း အဲဒီေနရာအေရာက္မွာ ေတြးလိုက္မိေသးတယ္။ ဒီရုပ္ရွင္ဟာ ၁၉၃၀ ရွန္ဟိုင္းၿမိဳ႔ႀကီးထဲက အထက္တန္းလႊာထဲက အရႈပ္ေတာ္ပုံအခ်ိဳ႕ကို မီးေမာင္းထိုးျပထားတယ္။
“ဇူဟန္”ရဲ႕ စြန္႔ပစ္သြားမႈကို ခံလိုက္ရတဲ႔ ဘဏ္သူေဌးမ “မိုး” ဟာ “ဇူဟန္”ရဲ႕ဇနီးေလာင္း “ေဘးေဘး” ကို ဖ်က္ဆီးဖို႔ "ရီဖန္း" ကို ေတာင္းဆိုေတာ႔တယ္။ 
“ရွင္ ကၽြန္မကို တစ္ကယ္လိုခ်င္တယ္ဆိုရင္ “ေဘးေဘး” ကို ပန္းဦးေျခြေပးပါ” လို႔ ေျပာတယ္။
အပ်ိဳစင္ “ေဘးေဘး” သာ ပန္းဦးေၾကြသြားမယ္ဆိုရင္ စီးပြားေရးပညာရွင္ “ဇူဟန္”တစ္ေယာက္ေတာ႔ သူတို႔ လူကုံထန္ေလာကမွာ ေကာင္းေကာင္းႀကီး အရွက္ကြဲေတာ႔မွာျဖစ္တယ္။
"ရီဖန္း" ကေတာ႔ ေခ်ာေမာလွပရုံမက အိေျႏၵႀကီးလွတဲ႔ အစ္မဝမ္းကြဲေတာ္သူ မုတ္ဆိုးမေလး “ဖန္ယု” ကိုပဲ လက္တည္႔စမ္းခ်င္ေနတယ္။ “ဖန္ယု” ကလည္း "ရီဖန္း" အေၾကာင္းကို သိေနေတာ႔ အနားကပ္ မခံဘူး။
သူေဌးမ “မိုး” ကလည္း “ဇူဟန္” ကို လက္စားေခ်မွကို ျဖစ္မယ္ဆိုတဲ႔ စိတ္နဲ႔ အျခားနည္းလမ္းေတြ ရွာေတာ႔တယ္။ အပ်ိဳစင္ “ေဘးေဘး”ရဲ႕ မိခင္ႀကီးကို အတင္းဝင္ေရာတယ္၊ သူတို႔မိသားစုရဲ႕ ယုံၾကည္မႈကို ယူတယ္။ “ေဘးေဘး” က ပန္းခ်ီဆြဲတာ ဝါသနာပါေတာ႔ ပန္းခ်ီေက်ာင္းက ဆရာေလးတစ္ေယာက္နဲ႔ ရင္းႏွီးေအာင္ အိမ္ေခၚပန္းခ်ီသင္ခုိင္းတယ္။ ပန္းခ်ီဆရာေလးနဲ႔ ရင္းႏွီးေအာင္ ေလွာ္ေပးတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ အိုးခ်င္းထားအိုးခ်င္းထိၿပီး “ေဘးေဘး” နဲ႔ ပန္းခ်ီဆရာေလးတို႔ သံေယာဇဥ္တြယ္မိၾကေတာ႔တယ္။ မိဘေတြက ေစ႔စပ္ထားၿပီးသားလူလည္း ရွိတဲ႔အျပင္ အဆင့္တန္းခ်င္းမတူလို႔ ခြဲတယ္။ “ေဘးေဘး” အသည္းကြဲတယ္။ "ရီဖန္း" က အသည္းကြဲေနတဲ႔“ေဘးေဘး” ကို ႏွစ္သိမ္႔တယ္။ ႏွစ္သိမ္႔တာလြန္ၿပီး မွ်ာေပြသူ "ရီဖန္း" နဲ႔ အပ်ိဳစင္ “ေဘးေဘး” က်ဴးလြန္မိၾကတယ္။
အဲသလို စိတ္ပ်က္ရြံ႕ရွာ ေၾကာက္ရြံ႕စရာေကာင္းတဲ႔ အခ်စ္နဲ႔တဏွာကစားပြဲထဲမွာ အခ်စ္စစ္ဆိုတာ ရွိႏိုင္ေသးတာကို မူရင္းစာေရးသူကေကာ၊ ဒါရိုက္တာကေကာ၊ သရုပ္ေဆာင္ေတြကပါ ေပၚေအာင္ေဖာ္ေဆာင္သြားႏိုင္ခဲ႔တယ္။
မုဆိုးမေလး “ဖန္ယု”ဟာ "ရီဖန္း" ကိုေရွာင္ေနေပမယ္႔ "ရီဖန္း" ကေတာ႔ ဆုံဖို႔ကို အၿမဲႀကိဳးစားေနခဲ႔တယ္။ “ဖန္ယု” အခန္းထဲမွာ မီးလုံးအကၽြမ္းေတြ သြားလဲထားၿပီး မီးလုံးအသစ္ျပန္လဲေပးတာမ်ိဳးေတြ၊ “ဖန္ယု” မျငင္းႏိုင္ေအာင္ ႏွစ္ေယာက္လုံးရဲ႕ အေဒၚေတာ္သူကိုေခၚၿပီး ေအာ္ပရာပြဲ သြားၾကည္႔တာမ်ိဳး၊ စတဲ႔လုပ္ရပ္ေတြနဲ႔ နီးစပ္ေအာင္ အၿမဲႀကိဳးစားတယ္။ ဒီၾကားထဲမွာလည္း “မိုး”ဟာ "ရီဖန္း"နဲ႔ အေလာင္းစားတစ္ခုလုပ္ျပန္တယ္။ မုတ္ဆိုးမေလး “ဖန္ယု” အခ်စ္ကိုရေအာင္ လုပ္ႏိုင္ရင္ "ရီဖန္း"ကို သူနဲ႔ေပ်ာ္ပါးခြင့္ေပးမယ္ဆိုတဲ႔ အေလာင္းကစား။
“ဖန္ယု” ကေတာ႔ သူ႔ဟာသူ စာဖတ္လိုက္၊ ကေလးစာအုပ္ေလးေတြ ေရးလိုက္နဲ႔ ဘဝကို ေအးေဆးစြာျဖတ္သန္းေနတယ္။ ဆုံးပါးသြားၿပီျဖစ္တဲ႔ သူ႔ခင္ပြန္းသည္ ေပးခဲ႔ဖူးတဲ႔ စာအုပ္ေလးတစ္အုပ္ကိုလည္း လက္က မခ်ဘူး။ တစ္ေန႔ေတာ႔ ေရကူးကန္နားမွာ ေရထဲ ေျခေထာက္ေလးခ်ၿပီး စာဖတ္ေနတဲ႔ “ဖန္ယု” နားကို "ရီဖန္း" ကေရာက္လာၿပီး အရင္ေယာကၤ်ားေပးထားခဲ႔တဲ႔ စာအုပ္ကို ဆြဲယူၿပီး ေရထဲပစ္ခ်လိုက္တယ္။ ၿပီီးေတာ႔ “အတိတ္ထဲမွာပဲ အိပ္ေမာက်မေနပါနဲ႔ေတာ႔” “မင္းအရင္ေယာကၤ်ားလိုပဲ မင္းကိုငါ နားလည္ႏိုင္ပါတယ္... မင္းကသာ အဲဒီအခြင့္ကို ေပးမယ္ဆိုရင္ေပါ႔” ဆိုတဲ႔ စကားေတြကို ေျပာတယ္။
ဒီလိုစကားေတြဟာ ကိုယ္ခ်စ္ေနသူတစ္ဦးက ေျပာလာတယ္ဆိုရင္ေတာ႔ ၾကည္ႏူးရင္ခုန္စရာျဖစ္ႏိုင္ေပမယ္႔၊ ကိုယ္မႏွစ္သက္သူ၊ အထူးသျဖင့္ မိန္းမတိုင္းကို လြယ္လြယ္ခံစားတတ္တဲ႔ ေယာကၤ်ားတစ္ေယာက္က လာေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ႔ လက္ကိုအားပါးတရလႊဲၿပီး ရိုက္ပစ္ခ်င္စရာေကာင္းတဲ႔ စကားေတြပါပဲ။
"ရီဖန္း" ဟာ “ဖန္ယု”ကို ခ်စ္သသဝဏ္လႊာေတြ ေရးတယ္။ ေရးတဲ႔အခ်ိန္ကလည္း မိန္းမတစ္ေယာက္ေယာက္နဲ႔ ရွိေနတဲ႔အခ်ိန္ျဖစ္ၿပီး၊ ေရးတဲ႔ေနရာကလည္း အဲဒီမိန္းမေတြရဲ႕ ဝတ္လစ္စလစ္ေက်ာျပင္ကို စားပြဲလုပ္ေရးတဲ႔ “ဖန္ယု”အတြက္ ခ်စ္သဝဏ္လႊာေတြရယ္ပါ။
တစ္ေန႔ေတာ႔ “ဖန္ယု” အိပ္ခန္းေပါက္ဝထိသြားၿပီး အဲဒီရည္းစားစာကို ေပးတယ္။ “ဖန္ယု” က စာကို ဆြဲဆုတ္ၿပီး ရွက္တာေကာ၊ မခံႏိုင္တာေကာ၊ အျခားေဝခြဲမရတဲ႔ ခံစားခ်က္ေတြေကာ ေပါင္းၿပီး မ်က္ရည္ေတြ က်လာတယ္။ "ရီဖန္း" ကလည္း “ဖန္ယု” မ်က္လုံးထဲကို စိုက္ၾကည္႔ၿပီး မ်က္ရည္ေတြဝိုင္းေနတဲ႔ မ်က္လုံးေတြနဲ႔ “ဖန္ယု” ကို ခ်စ္တယ္ လို႔ေျပာတယ္။ "ရီဖန္း" ရဲ႕ မ်က္လုံးေတြဟာ ခံစားခ်က္ေတြနဲ႔ ျပည္႔ေနၿပီး မ်က္သားေတြေတာင္ ရဲတက္ေနတယ္။ "ရီဖန္း" ဟာ “ဖန္ယု” ကို ၾကည္႔ၿပီး ခ်စ္တယ္ လို႔ေျပာၿပီး ခ်ာကနဲလွည္႔ထြက္သြားတယ္။ ေကာ္ရစ္ဒါခပ္လွမ္းလွမ္းေရာက္ေတာ႔ ႏႈတ္ခမ္းကိုတြန္႔ၿပီး ၿပဳံးလိုက္တယ္၊ ၿပီးေတာ႔ “ဖန္ယု” မျမင္ႏိုင္ေလာက္ခ်ိန္မွာ မ်က္ရည္ကို လက္မနဲ႔ သုတ္ယူၾကည္႔ၿပီး “ဟက္” ကနဲ တစ္ခ်က္ရယ္လိုက္တယ္။
တစ္ေန႔မွာေတာ႔ "ရီဖန္း"ဟာ “ဖန္ယု” အခန္းထဲဝင္ၿပီး ေရးလက္စ ကေလးကဗ်ာစာရြက္ေတြကို ဝင္ေမႊတယ္။ ေမႊရင္းနဲ႔ အံဆြဲေလးထဲက ဆြဲဆုတ္ခံထိခဲ႔ဖူးတဲ႔ သူ႔ရဲ႕စာေတြကို သြားေတြ႔လိုက္တယ္။ “ဖန္ယု”ဟာ သူ႔ခ်စ္သဝဏ္လႊာေတြကို ဆြဲဆုတ္ထားေပမယ္႔ အပိုင္းေလးေတြအေနနဲ႔ ယုယုယယ သိမ္းထားတာကိုပါ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အခန္းဝကိုေရာက္ေနတဲ႔ “ဖန္ယု” က ျမင္သြားၿပီး ရွက္လြန္းလို႔ အိမ္ေနာက္ဘက္က ပန္းေတြစိုက္တဲ႔မွန္လုံအိမ္ႀကီးထဲ ထြက္ေျပးသြားတယ္။ "ရီဖန္း" က လွစ္ကနဲထြက္ေျပးသြားတဲ႔ “ဖန္ယု” ကို ျမင္ၿပီး ပန္းအိမ္ႀကီးဆီ လိုက္သြားတယ္။ ပန္းအိမ္ႀကီးထဲမွာ "ရီဖန္း" နဲ႔ “ဖန္ယု” ဟာ ထုတ္ဆီးတိုးသလို ျဖစ္ေနတယ္။
အဲဒီေနရာမွာ “ဖန္ယု” ဟာ ပဲထုတ္ၿပီး ဟန္ေဆာင္မူျပေနတယ္ဆိုတာထက္ "ရီဖန္း" လို ျမာေပြတဲ႔ ေယာကၤ်ားတစ္ေယာက္ေရွ႕မွာ မိမိလိုအိေျႏၵထိမ္္းေနတဲ႔ မိန္းမတစ္ေယာက္ရဲ႕ သိကၡာေတြ က်သြားရမႈ၊ မာနေတြကို ပူေဇာ္လိုက္ရမႈ၊ မခ်စ္သင့္တဲ႔ လူတစ္ေယာက္ကို ခ်စ္မိလိုက္လို႔ အရႈံးတစ္ခုနဲ႔ ရင္ဆိုင္ေနရလို႔ ထြက္ေျပးေနျခင္းပဲ ျဖစ္တယ္။
ဒါေပမယ္႔ "ရီဖန္း" ဟာ “ဖန္ယု” ကို တံခါးဝနားမွာ မိသြားတယ္။ “ဖန္ယု” ဟာ နံရံကိုမွီၿပီး မ်က္စိစုံမွိတ္လို႔ တုန္ယင္ေနတယ္။ "ရီဖန္း" ဟာ “ဖန္ယု” ကို ျမတ္ႏိုးစြာ ငုံ႔ၾကည္႔ေနတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ ႏႈတ္ခမ္းေတြက နီးကပ္စြာ တည္ရွိေနတယ္။ “ဖန္ယု” ႏႈတ္ခမ္းေတြဟာ မာနေတြကို တလႊာစီေခၽြခ်လို႔ "ရီဖန္း" ႏႈတ္ခမ္းကို ေမွ်ာ္လင့္စြာနဲ႔ ပြင့္အာလာတယ္။ ဒါေပမယ္႔ မာနတရားနဲ႔ အခ်စ္ရဲ႕ယွဥ္ၿပိဳင္မႈ၊ သိကၡာနဲ႔ ေမတၱာယွဥ္ထိုးမႈေၾကာင့္ သူမရဲ႕မ်က္ေတာင္စြန္းမွာ မ်က္ရည္ေတြ ခုိတြယ္ေနတယ္။ အဲဒီမွာ... "ရီဖန္း" ဟာ “ဖန္ယု” ကို မနမ္းေတာ႔ဘဲ ခ်ာကနဲလွည္႔ထြက္သြားေတာ႔တယ္။ အဲဒီမွာ “ဖန္ယု” ဟာ ေခါင္းေမာ႔မ်က္စိမွိတ္ထားရင္း  မ်က္ရည္ေတြ တလေဟာက်လာေတာ႔တယ္။

http://www.aceshowbiz.com/still/00008474/dangerous-liaisons03.html
"ရီဖန္း" ဟာ ဘဏ္တိုက္သူေဌးမ “မိုး” ဆီသြားၿပီး “ဖန္ယု” အေၾကာင္းေတြ သြားေျပာတယ္။ "ရီဖန္း" ဟာ  “ဖန္ယု” ကို တစ္ကယ္ျမတ္ႏိုးေနၿပီဆိုတာကို မိန္းမလည္ “မိုး” က ရိပ္မိလိုက္ေတာ႔ သူ႔ရဲ႕ ကစားနည္းကို အကြက္ေျပာင္းလိုက္တယ္။
“ဖန္ယု” ကေတာ႔  "ရီဖန္း" နဲ႔ေဝးရာကို ထြက္သြားခဲ႔ၿပီ။ "ရီဖန္း" က “ဖန္ယု” တစ္ေယာက္တည္း ေနေနတဲ႔ တိုက္ခန္းက်ဥ္းေလးဆီကို လိုက္သြားတယ္။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ခ်စ္မိသြားၾကတယ္။ "ရီဖန္း"
အခ်စ္ကို စစ္မွန္တယ္လို႔ ထင္ေနတဲ႔ “ဖန္ယု”  ဟာ "ရီဖန္း" အေပၚမွာ ၾကင္နာယုယတယ္။ ထမင္းစားပြဲျပင္ၿပီး "ရီဖန္း"အလာကို အၿမဲေမွ်ာ္ေလ႔ရွိတယ္။ “ဖန္ယု”  ဟာ "ရီဖန္း" အခ်စ္ကို ရၿပီမို႔ မိန္းမလည္  “မိုး” ဆီမွာ အေလာင္းစားေၾကြး သြားေတာင္းတယ္။ မိန္းမလည္  “မိုး”က “ဖန္ယု”  ကို တဆင့္ၿပီးတဆင့္ ထပ္ေတာင္းဆိုတယ္။ “ဖန္ယု”   ကို အသဲခြဲဖို႔။
အတိုခ်ဳပ္ေျပာရမယ္ဆိုရင္ “ဖန္ယု”   ကို "ရီဖန္း" က ရက္ရက္စက္စက္ ျဖတ္ပစ္လိုက္တယ္။ မင္းဟာ ငါတို႔ရဲ႕ “ဂိမ္းထဲက သားေကာင္ေလး တစ္ေကာင္ပဲ” လို႔ ေျပာတယ္။
ဒါေပမယ္႔  "ရီဖန္း" နဲ႔ “မိုး” အဆင္မေျပဘူး။
“ေယာကၤ်ားဆိုတာ မိန္းမေတြကို အၿမဲႀကိဳးဆြဲခ်င္ေနတာ မဟုတ္လား၊ ဒီေတာ႔ မိန္းမေပါင္းမ်ားစြာကို ႀကိဳးဆြဲေနတဲ႔ ေယာကၤ်ားတစ္ေယာက္ကို ငါကလည္း ႀကိဳးဆြဲခ်င္သေလာက္ ဆြဲေနတာ” လို႔ တစ္စုံတစ္ရာကို နာနာက်င္က်င္နဲ႔ လည္ပင္းေၾကာေတြေထာင္ေလာက္ေအာင္ ဘဏ္သူေဌးမ မိန္းမလည္ “မိုး” က ေအာ္ဟစ္ၿပီး ေျပာေနခဲ႔တယ္။
"ရီဖန္း" နဲ႔ “မိုး”ဟာ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ကို တဏွာမ်က္လုံး၊ အမုန္းမ်က္ႏွာေတြနဲ႔ ၾကည္႔ေနၾကတာ ရုပ္ရွင္ၾကည္႔သူမွာ ၾကက္သီးဖ်န္းဖ်န္း ထစဖြယ္ပါ။
"ရီဖန္း" ဟာ “ဖန္ယု” ရွိရာကို ျပန္လာခဲ႔တယ္။ ႏွင္းစက္ေတြက်ေနတဲ႔ လမ္းေပၚမွာ “ဖန္ယု” ရွိရာကို ေလွ်ာက္ေနတုန္း “ေဘးေဘး” ကို တစ္ကယ္ခ်စ္တဲ႔ ပန္းခ်ီဆရာေလးဟာ “ေဘးေဘး”ကို ဖ်က္ဆီးလိုက္တဲ႔ "ရီဖန္း"ကို ေသနတ္နဲ႔ လွမ္းပစ္လိုက္ေတာ႔တယ္။ ေသနတ္ဒဏ္ရာႀကီးနဲ႔ "ရီဖန္း" ဟာ “ဖန္ယု” ရွိရာကို မေရာက္ေရာက္ေအာင္ ျပန္ခဲ႔တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာလည္း  “ဖန္ယု”   ဟာ သူမရဲ႕ လက္ေကာက္ဝတ္ေပၚက ေသြးေၾကာေပၚမွာ သင္တုန္းဓားသြားေလးကို ခပ္ဖြဖြေလး တင္ထားေနခဲ႔ၿပီ...။

ေနာက္ဆုံးေတာ႔.. ႏွင္းပြင့္ေတြေၾကြက်ေနတဲ႔ ေကာင္းကင္ျပင္ႀကီးေအာက္မွာ... “ဖန္ယု” နဲ႔ “ရီဖန္း” အတူတူရွိေနခဲ႔ၾကတယ္။ “ရီဖန္း” ဟာ “ဖန္ယု” ရဲ႕ ရင္ခြင္ထဲကေန မ်က္ရည္ေတြစီးက်ေနတဲ႔ “ဖန္ယု” မ်က္ႏွာကို တစိမ့္စိမ့္ေငးၾကည္႔ေနခဲ႔တယ္။
“ငါ... မင္းနဲ႔ပဲ သိပ္ေပ်ာ္ခဲ႔တာ၊ ဒါကို သိပ္ေနာက္က်မွ သိခဲ႔ရတာပါ” လို႔ ရီဖန္းက ဆိုတယ္။
ရုပ္ရွင္ရီျဗဴးေတြရဲ႕ သေဘာသဘာဝက ခေရေစ႔တြင္းက် မေရးရဘူးဆိုတဲ႔ စာေပစည္းမ်ဥ္းက ရွိေနေလေတာ႔၊ ရုပ္ရွင္ေတြကို ဘယ္ေတာ႔မွ ရီျဗဴးမေရးျဖစ္၊ ရုပ္ရွင္ခံစားခ်က္အေနနဲ႔သာ ေရးေနမိတယ္။ ရုပ္ရွင္နဲ႔ ရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္ေတြ အေပၚမွာ ရွိတဲ႔ခံစားတတ္မႈေတြကလည္း မွန္ကူကြက္ေတြလို အေရာင္စုံတတ္ၾကေသးတယ္ မဟုတ္ပါလား။
Zhang Ziyi သရုပ္ေဆာင္တဲ႔ ကားေတြၾကည္မိတိုင္း စာတစ္ပုဒ္ထြက္ထြက္လာတတ္တာကေတာ႔ ေသခ်ာပါတယ္။ သူမဟာ  Crouching Tiger, Hidden Dragon (2000) နဲ႔ အေနာက္ကမၻာရဲ႕ စိတ္ဝင္စားမႈကို ရရွိၿပီးေတာ႔ ေဟာလီးဝုဒ္မွ ကမ္းလမ္းမႈေတြ အမ်ားႀကီးကို ရခဲ႔တယ္လို႔လည္း သိရတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ရုပ္ရွင္ရိုက္ရရင္ၿပီးေရာ၊ နာမယ္ႀကီးရင္ ၿပီးေရာဆုိတဲ႔ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ကမ္းလွမ္းလာသမွ် ရုပ္ရွင္ေတြကို လက္မခံဘူးဆိုတဲ႔ ေလးစားေလာက္တဲ႔ စိတ္ဓာတ္ရွိတဲ႔ မင္းသမီးမို႔လည္း ပိုလို႔ခ်စ္ခင္မိေတာ႔တယ္။ ေဟာလီးဝုဒ္ရုပ္ရွင္ေတြမွာ အာရွမင္းသားနဲ႔ မင္းသမီးေတြကို ဓားစာခံ (victim) ေနရာမွာ အသုံးခ်ရိုက္ၾကတာ မ်ားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေဟာလီးဝုဒ္ရုပ္ရွင္ကမ္းလွမ္းမႈေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာ သုံးသပ္ၿပီးမွ လက္ခံတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ Jang Dong Gun ဟာလည္း ကိုရီးယားမင္းသားျဖစ္တဲ႔ အတြက္ ဇာတ္ဝင္တရုတ္စကားေတြအတြက္ ညစဥ္ကို မိုးလင္းေပါက္ က်က္မွတ္သင္ယူခဲ႔တယ္လို႔  သိရပါတယ္။
ဒီရုပ္ရွင္အၿပီးမွာေတာ႔.....
အခ်စ္ဆိုတာ.. ဒီလိုပဲလား၊ တစ္ကယ္ကို ေပ်ာ္ခဲ႔မွ အခ်စ္ကို စစ္တယ္လို႔ ထင္ၾကတာလား၊ အခ်စ္စစ္တို႔ဟာ မေျဖာင့္ျဖဴးဘူးလို႔လည္း ဆိုတတ္ၾကေသးတာ။ မဆုံႏိုင္ေတာ႔ဘူးလို႔ ထင္ေတာ႔မွလည္း တစ္ကယ္ကို ေပ်ာ္ခဲ႔တယ္လို႔ ထင္တတ္ၾကတာလား၊ စစ္မွန္တဲ႔ ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္း ဟုတ္-မဟုတ္ ကို ဘယ္လိုသိႏိုင္မလဲ၊ အခ်စ္ဟာ မီးလား၊ တဏွာရမက္ကေကာ အခ်စ္ရဲ႕ ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳးလား ဒီမီးမွာ လူေတြဘယ္ေလာက္ က်ဆုံးေလာင္ကၽြမ္းခဲ႔ရၿပီလည္းဆိုတဲ႔ အေတြးေတြနဲ႔ တရစ္ဝဲဝဲ က်န္ခဲ႔ပါေတာ႔တယ္။

ေရႊေဒါင္းေတာင္ဖြင့္ပြဲ အမွတ္တရ...
ခ်စ္ခင္ေလးစားစြာျဖင့္...
အိမ့္ခ်မ္းေျမ႕
June 8, 2013

0 comments: