အခိုးခံလိုက္ရတဲ့ အေကာင္းဆံုးပန္းခ်ီကားကို လိုက္လံေျခရာေကာက္ျခင္း



ကာရာဗာဂီယို ရဲ့ ေယရခရစ္ပန္းခ်ီကား။    ။ အခိုးခံလိုက္ရတဲ့ အေကာင္းဆံုးပန္းခ်ီကားကို လိုက္လံေျခရာေကာက္ျခင္း
၁၆၀၈ ခုႏွစ္ ေဆာင္းဦးေပါက္ရာသီမွာ အရမ္းနာမည္ကီးေနတဲ့ အီတလီပန္းခ်ီဆရာကီး Michelangelo Merisi da Caravaggio "မိုက္ကယ္လ္အိန္ဂ်လို မာရီဆီ ဒါ ကာရာဗာဂီယို" ဟာ သူ ့ရဲ့ နာမည္ကီးပန္းခ်ီကားေတြကို ေရးဆြဲေနခိုက္ျဖစ္ပါတယ္။
စိတ္လပ္ရွားမနဲ ့ ဘ၀င္ျမင့္မေတြနဲ ့ ပါတ္သက္ၿပီး "မိုက္ကယ္လ္အိန္ဂ်လို မာရီဆီ ဒါ ကာရာဗာဂီယို" ဟာ ေျပာမဆံုးေပါင္၊ ေတာသံုးေထာင္ ျဖစ္ေန ခဲ့ရတဲ့ နာမည္ကီး အီတလီ ပန္းခ်ီဆရာကီးတဦးျဖစ္ပါတယ္။ သူဟာ သူ ့ကိုယ္သူ သူ ့ပန္းခ်ီဆြဲတဲ့ ကညစ္တံကို "စားပြဲထိုးတေယာက္ရဲ့ မ်က္ႏွာအမူ အရာနဲ ့ အၿမဲခိုင္းႏိင္ေလ့ရွိသူတဦး" အျဖစ္ အၿမဲဂု္ယူေနတတ္သူပါ။ စားပြဲထိုးတေယာက္ရဲ့ မ်က္ႏွာခ်ိဳသာေနပါမွ လာေရာက္စားေသာက္ၾကတဲ့ ည့္သည္ေတြရဲ့စိတ္ကို စိတ္လက္ေပါ့ပါးၿပီး ၾကည္ႏူးမေတြကို ျဖစ္ေပၚေစမယ့္ အယူအဆမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။
"မိုက္ကယ္လ္အိန္ဂ်လို မာရီဆီ ဒါ ကာရာဗာဂီယို" ဟာ သူ ့ပန္းခ်ီကားေတြရဲ့ေဆးေတြ အရည္ေပ်ာ္ၿပီး မပ်က္စီးခင္ ႏွစ္ႏွစ္အလိုေလာက္မွာ သူဟာ တင္းနစ္ၿပိဳင္ပြဲေလာင္းကစားေႂကြးနဲ ့ပါတ္သက္ၿပီး သူ ့ေဒါသကို မထိန္းႏိူင္ပဲ အျငင္းပြားရန္ျဖစ္ၿပီး လူတေယာက္ကို သတ္ျဖတ္မိသြားခဲ့ပါတယ္။ သူ သတ္တယ္လို ့ အစြပ္စြဲမခံရခင္က သူဟာ တရားရင္ဆိုင္ရမကေန ေရွာင္တဲ့အေနနဲ ့ ေရာမၿမိဳ ့ကေန ေရွာင္ေျပးၿပီး ၀ရန္းေျပးအေနနဲ ့ေနခဲ့ပါတယ္။
၁၆၀၈ ခုႏွစ္ ေဆာင္းဦးေပါက္ရာသီမွာ ေနပယ္လ္ၿမိဳ ့နဲ ့ ေမာ္လ္တာၿမိဳ ့ေတြမွာ ေနထိုင္ခဲ့ၿပီး စစလီၿမိဳ ့ကို သူ ေရာက္ရွိလာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီမွာ တႏွစ္ ေလာက္ သူ ေနထိုင္ခဲ့ၿပီး အဲဒီမွာေနထိုင္ေနခိုက္ သူဆြဲထားတဲ့ ပန္းခ်ီကားေတြကို စိတ္မခ်တဲ့အတြက္ အိပ္ရင္ေတာင္သူ နံ့ေဘးမွာ ဓါးခ်ြန္တလက္ကို ထားၿပီးမအိပ္ရင္ အိပ္မရခဲ့ပါဘူး။ သူစိတ္မခ်တဲ့ ပန္းခ်ီကားေတြထဲမွာ Nativity with San Lorenzo and San Francesco လို ့ေခၚတဲ့ "ဆန္ေလာ္ရင္ဇို၊ ဆန္ ဖရန္ခ်က္စကိုတို ့နဲ ့အတူ ေယရခရစ္ဖြားျမင္ေတာ္မူခန္း" ပန္းခ်ီကားလည္း ပါ၀င္ခဲ့ပါတယ္။
ဆယ္စုႏွစ္ သံုးခုခြဲေက်ာ္ကာလ ၁၉၆၉ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ေလမုန္တိုင္းအႀကီးအက်ယ္တိုက္ခတ္ခဲ့တဲ့ ညတညအထိOratory of San Lorenzo in Palermo "ပါလာမိုရဲ့ ဆန္ ေလာ္ရင္ဇို္ က လူထုေရွ ့တရား ေဟာၾကားျခင္း" ဆိုတဲ့ ပန္းခ်ီကားရဲ့ အထက္ဘက္မွာ ကင္းဗတ္စနဲ ့ခ်ိတ္ ဆြဲျပထားခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလို ခ်ိတ္ဆြဲျပသခဲ့ရာကေန အဲဒီ့ ပန္းခ်ီကား ေပ်ာက္ဆံုးသြားခဲ့ရတာပါ။ ပန္းခ်ီကား ေပ်ာက္သြားတဲ့ေနာက္ပိုင္း ပန္းခ်ီကား ေမွာင္ခို ေစ်းကြက္မွာ ေဒၚလာ သန္းေပါင္း ၂၀ ဆိုတဲ့ ေစ်းႏႈန္းနဲ ့ျပန္ေတြ ့ခဲ့ရပါတယ္။ FBI ဆိုတဲ့ အေမရိကန္ဗဟိုေထာက္လွမ္းေရးဌာနရဲ့ ထိပ္တန္း ရာဇ၀တ္မခင္း ၁၀ ခုထဲ ပါ၀င္လာခဲ့ပါတယ္။ ဒီေန ့ေခတ္မွာေတာ့ ေပ်ာက္ဆံုးခဲ့တဲ့ နာမည္ကီး "ပါလာမိုရဲ့ ဆန္ ေလာ္ရင္ဇို္ က လူထုေရွ ့တရား ေဟာၾကားျခင္း" ဆိုတဲ့ ပံုတူပန္းခ်ီ ကားက အစားထိုး၀င္ေရာက္လာေနပါၿပီ။
"မိုက္ကယ္လ္အိန္ဂ်လို မာရီဆီ ဒါ ကာရာဗာဂီယို" အေၾကာင္း စာအုပ္တအုပ္ ေရးသားျပဳစုခဲ့သူ အႏုပညာသမိုင္းသုေတသီ'Danielle Carrabino ဒဲန္နီယာယ္လာ ကာရာဘီႏို' က "မိုက္ကယ္လ္အိန္ဂ်လို မာရီဆီ ဒါ ကာရာဗာဂီယို" စစလီမွာေနထိုင္ေနခိုက္ Nativity with San Lorenzo and San Francesco လို ့ေခၚတဲ့ "ဆန္ေလာ္ရင္ဇို၊ ဆန္ ဖရန္ခ်က္စကိုတို ့နဲ ့အတူ ေယရခရစ္ဖြားျမင္ေတာ္မူခန္း" ပန္းခ်ီကား ေပ်ာက္ဆံုးခဲ့ရတဲ့ အတြက္ အေနာက္တိုင္းအႏုပညာေလာကအတြက္ ကီးမားတဲ့ဆံုးရံးမတခု ျဖစ္တယ္လို ့ ေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။ "၁၆၁၀ ခုႏွစ္မိုက္ကယ္လ္အိန္ဂ်လို မာရီဆီ ဒါ ကာရာဗာဂီယို ကြယ္လြန္တုန္းက သူ ဟာ အသက္ ၃၉ ႏွစ္ပဲရွိပါေသးတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ သူ ့ဘ၀တေလွ်ာက္လံုး သူေရးဆြဲခဲ့တဲ့ ပန္းခ်ီ ကားေတြအားလံုးကို က်မတို ့ ျမင္ေတြ ့ခြင့္ မရခဲ့ပါဘူး။ သူ ဖန္တီးေရးဆြဲခဲ့တာေတြထဲက တခ်ိဳ ့ကိုပဲ၊ ပန္းခ်ီကား ၇၀ ေလာက္ကိုပဲ က်မတို ့ ျမင္ခြင့္ ရခဲ့တာပါ။ သူ ့လက္ရာေတြထဲက အေကာင္းဆံုးလို ့သတ္မွတ္ထားခံရတဲ့ ပန္းခ်ီကားတခ်ပ္ဟာ ေပ်ာက္ဆံုးခဲ့ရတာေတာင္မွ သူ ့လက္ရာေတြဟာ အင္မတန္ေျပာင္ေျမာက္တယ္ဆိုတာေလာက္ေတာ့ ကၽ်မတို ့ခန္ ့မွန္းေျပာဆိုလို ့ရပါတယ္" လို ့ အႏုပညာသမိုင္းသုေတသီ'Danielle Carrabino ဒဲန္နီယာယ္လာ ကာရာဘီႏို' က ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။
ေယရခရစ္ေမြးဖြားေတာ္မူတဲ့ ပန္းခ်ီကားကို ေရးဆြဲခဲ့တဲ့ "မိုက္ကယ္လ္အိန္ဂ်လို မာရီဆီ ဒါ ကာရာဗာဂီယို" ဟာ သာမန္လူေတြၾကားထဲမွာေတာ့ ခရစ္ယာန္ဘာသာကို သက္၀င္ယံုၾကည္တဲ့ စံျပပုဂၢိဳလ္တေယာက္ျဖစ္ၿပီး လူတိုင္းရဲ့ပါးစပ္ဖ်ားမွာ ေရပန္းစားေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တေယာက္ျဖစ္ေနပါတယ္။
"အဲဒီ ပန္းခ်ီကားဟာ သိပ္ကို အ့ံၾသစရာေကာင္းတယ္။ ေယရခရစ္ဟာ အခုေလးတြင္ ေမြးလာခဲ့တဲ့ ကေလးတေယာက္အႏွီးထဲမွာလိုမ်ိဳးေပါ့။ သူ ့ အေမကလည္း ကေလးေမြးၿပီးစဆိုေတာ့ မသပ္မယပ္ျဖစ္ေနသလို၊ ကေလးေမြးရလို ့ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ေနတဲ့ပံုမ်ိဳးျဖစ္ေနတယ္ေလ။ ပန္းခ်ီကားဟာ ခရစ္ယာန္ဘာသာအရ ကေလးတေယာက္ေမြးဖြားလာတာတြင္ မကေတာ့ပဲ ဘယ္မိခင္မဆို သူ ့ရင္ေသြးေလးေတြကို ေမြးဖြားသလိုမ်ိဳး အဓိပၸါယ္ သက္ေရာက္ေစမယ့္ ပန္းခ်ီမ်ိဳးျဖစ္ေနပါတယ္။ သက္ရွိေလာကကီးထဲေရာက္ရွိလာတဲ့ လူတေယာက္ရဲ့ တကယ့္ပံုရိပ္မ်ိဳးရရွိေအာင္ ေရးဆြဲႏိုင္ခဲ့တာ ပါ။ အဲဒါေၾကာင့္ 'မိုက္ကယ္လ္အိန္ဂ်လို မာရီဆီ ဒါ ကာရာဗာဂီယို' ဟာ ပိုမိုမ်ားျပားတဲ့ ပရိတ္သတ္ကီးရဲ့ ေလးစားဂု္ျပဳမကို ရရွိခဲ့တာပါ။ အဲဒီ လို 'မိုက္ကယ္လ္အိန္ဂ်လို မာရီဆီ ဒါ ကာရာဗာဂီယို' ဟာ ကမၻာ့ လူသားေတြရဲ့ ရိုေသေလးစားမႈေတြကို အမ်ားအျပား ရရွိေနခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါ ေၾကာင့္ က်ေနာ္တို ့ကိုယ္တိုင္ အဲဒီ့ပန္းခ်ီကားရဲ့ အစိတ္အပိုင္းတခုျဖစ္ေနသလိုမ်ိဳး က်ေနာ္တို ့ ခံစားေနခဲ့ရတာပါ။ တကယ့္ကို ဂုဏ္ယူစရာပါ"
ေလလိင္းထဲမွတဆင့္
ဘီဘီစီ တယ္လီေဗးရွင္းဌာနက ေပ်ာက္ဆံုးသြားခဲ့တဲ့ အႏုပညာပစည္းေတြနဲ ့ ပါတ္သက္လို ့ မွတ္တမ္းရုပ္ရွင္ကို ရိုက္ကူးေနခဲ့တဲ့အတြက္ Nativity with San Lorenzo and San Francesco လို ့ေခၚတဲ့ "ဆန္ေလာ္ရင္ဇို၊ ဆန္ ဖရန္ခ်က္စကိုတို ့နဲ ့အတူ ေယရခရစ္ေတာ္ဖြားျမင္ ေတာ္မူခန္း" ပန္းခ်ီကား ေပ်ာက္ဆံုးခဲ့ရတာနဲ ့ပါတ္သက္ၿပီး ပိုမိုသိရွိႏိုင္ေရးအတြက္ က်ေနာ္ဟာ "ပါလာမို" ေဒသကို ခရီးထြက္ခဲ့ရပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၄၄ ႏွစ္တုန္း ကတည္းက အဲဒီ့ ပန္းခ်ီကားဟာ ေပ်ာက္ဆံုးေနခဲ့တာပါ။ အဲဒီ့ ပန္းခ်ီ ကားနဲ ့ပါတ္သက္ၿပီး ေကာလဟာလေတြ အမ်ားကီးပ် ့ံႏွံ ့ေနခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါ ေၾကာင့္ ရာဇ၀တ္မက်ဴးလြန္သူေတြက အပ်င္းေျပသေဘာနဲ ့ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကတာလို ့ ေျပာဆိုေနခဲ့ၾကတာေတြလည္းပါရွိေနၾကတာပါ။
လူအမ်ားကေတာ့ အီတလီႏိုင္ငံရဲ့ တယ္လီေဗးရွင္းအစီအစဥ္ေတြမွာ မေဖၚျပခင္ေလးက်မွ တန္ဖိုးမျဖတ္ႏိုင္တဲ့ အႏုပညာပစည္းေတြ အခိုးခံလိုက္ရ တယ္ဆိုတာ လက္ခံသြားခဲ့ၾကပါတယ္။ တခ်ိဳ ့လူေတြကေတာ့ 'မိုက္ကယ္လ္အိန္ဂ်လို မာရီဆီ ဒါ ကာရာဗာဂီယို' ရဲ့ တန္ဖိုးအရွိဆံုး ပန္းခ်ီကားျဖစ္တဲ့ "ဆန္ေလာ္ရင္ဇို၊ ဆန္ ဖရန္ခ်က္စကိုတို ့နဲ ့အတူ ေယရခရစ္ေတာ္ဖြားျမင္ ေတာ္မူခန္း" ပန္းခ်ီကားလည္း ေပ်ာက္ဆံုးသြားခဲ့တဲ့အတြက္ ရာဇ၀တ္မႈ တခုလို ့ သတ္မွတ္ခ်င္သူေတြက ဒုနဲ ့ေဒးပါ။
အခု ေပ်ာက္ဆံုးမထဲမွာ ပံုစံတမ်ိဳး၊ ဒါမွမဟုတ္ တျခားပံုစံတမ်ိဳးနဲ ့ မာဖီးယားေတြ ပါ၀င္ပါတ္သက္ႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ သတင္းေတြပ် ့ံႏွ ့ံေနသလို ပန္းခ်ီ ကားေပ်ာက္ဆံုးမကို လိုက္လံစံုစမ္းေပးခ်င္သူေတြကလည္း အမ်ားအျပားရွိေနၾကပါတယ္။ "အခုအႏုပညာပစည္းေတြ ခိုးယူမထဲမွာ မာဖီးယားေတြ ဟာ ပါ၀င္ပါတ္သက္မရွိေနပါတယ္။ အႏုပညာပစည္းေတြ ခိုးယူမႈဟာ မူးယစ္ေဆး၀ါးနဲ ့ လက္နက္ခဲယမ္းမီးေက်ာက္ ေရာင္း၀ယ္တာေတြနဲ ့ မတူေပ မယ့္ အႏုပညာပစၥည္းေတြခိုးယူမႈက မူးယစ္ေဆး၀ါးၿပီးရင္ အႏၲရာယ္အရွိဆံုးပါ" လို ့အႏုပညာပစည္းေတြေပ်ာက္ဆံုးတာကို စံုစမ္းစစ္ေဆးဖို ့အတြက္ ဖြဲ ့စည္းထားတဲ့ Extroart အဖြဲ ့ကို တည္ေထာင္သူ Ludovico Gippetto လူဒိုဗီခ်ိဳ ဂစ္ပက္တို က ေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။
ႏွစ္ေပါင္းအေတာ္ၾကာၾကာ "ဆန္ေလာ္ရင္ဇို၊ ဆန္ ဖရန္ခ်က္စကိုတို ့နဲ ့အတူ ေယရခရစ္ေတာ္ဖြားျမင္ေတာ္မူခန္း" ပန္းခ်ီကားလည္း ေပ်ာက္ဆံုးသြား ခဲ့တဲ့အတြက္ မာဖီးယားအဖြဲ ့ရဲ့ သတင္းေပးေဟာင္းေတြဟာ "ဆန္ေလာ္ရင္ဇို၊ ဆန္ ဖရန္ခ်က္စကိုတို ့နဲ ့အတူ ေယရခရစ္ေတာ္ဖြားျမင္ေတာ္မူခန္း" ပန္းခ်ီကားေပ်ာက္ဆံုးမကို စံုစမ္းစစ္ေဆးတာေတြစတင္လုပ္ကိုင္ေနၾကပါၿပီ။ ၾကားခဲ့ရတဲ့ သတင္းတခုအရ ပန္းခ်ီကားကို ခိုးသူေတြက ပန္းခ်ီကားကိုျဖတ္ညွပ္ၿပီးခိုးယူသြားတယ္လို ့သိရပါတယ္။ ပန္းခ်ီကားေဘာင္က ပ်က္စီးသြားတဲ့အတြက္ အဲဒီ့အပ်က္ကို ခိုးေပးသူေတြရဲ့အဆက္အသြယ္ေတြကို ျပန္ေပးလိုက္တယ္လို ့ဆိုပါတယ္။ တျခားသိရတဲ့ သတင္းတခုအရ အဲဒီ့ပန္းခ်ီကားဟာလယ္ကြင္းတခုရဲ့ ယာတဲတခုထဲမွာ သိမ္းထားတယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းသိရွိရပါတယ္။ "သိမ္းထားတယ္ဆိုတဲ့ယာတဲဟာလည္း ကြက္ေတြ၊ ၀က္ေတြရဲ့ ကိုက္ျဖတ္မေတြေၾကာင့္ အခုေလာက္ဆို ကုန္သြားေပ ေလာက္ၿပီ။ဒါမွမဟုတ္လည္း မူးယစ္ေဆး၀ါးေတြဖ်က္ဆီးမေတြေၾကာင့္ အားလံုးပ်က္စီးသြားေလာက္ၿပီ။ ဒါမွမဟုတ္ေတာင္အာဖရိကႏိုင္ငံမွာ စိန္အေရာင္းအ၀ယ္ေတြနဲ  စခန္းသြားေနေလာက္ၿပီ" လို ့ အႏုပညာသမိုင္းသုေတသီ 'Danielle Carrabino ဒဲန္နီယာယ္လာ ကာရာဘီႏို' က ေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။
"'မိုက္ကယ္လ္အိန္ဂ်လို မာရီဆီ ဒါ ကာရာဗာဂီယို' ရဲ့ ပန္းခ်ီကားေပ်ာက္ဆံုးမနဲ ့ ပါတ္သက္ၿပီး ထင္ေၾကးေပးတာေတြ အမ်ားကီးထြက္ေပၚလာခဲ့ ပါတယ္။ ထင္ေၾကးအမ်ားစုက ၾကားသိရတဲ့ ေကာလဟာလေတြအေပၚ အေျခခံၿပီး ရဲေတြရဲ့ေျပာစကားေတြအေပၚ မူတည္ခဲ့တဲ့အတြက္ သိပ္ၿပီး ၀တၴဳဆန္ေနခဲ့ပါတယ္" လို ့ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္အထိ အီတလီစစ္ရဲဌာန၊ အႏုပညာပစည္းေပ်ာက္ဆံုးမဌာနခြဲမွာ အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနခဲ့တဲ့ "Giovanni Pastore ဂ်ီယိုဗန္နီ ပါ့စ္တိုေရ" က ရွင္းျပခဲ့ပါတယ္။
အျဖစ္ႏိုင္ဆံုးအေျခအေနေတြကို သူဟာ က်ေနာ့္ကို ရွင္းျပေပးႏိုင္မွာတဲ့လား။ "ပန္းခ်ီကားေဘာင္ကို ျဖဳတ္ခိုးသြားတယ္ဆိုေတာ့ အခုလို ခိုးသြားတာ ဟာ ရာဇ၀တ္ျပစ္မက်ဴးလြန္ရာေရာက္ေနပါတယ္။ မုတ္ဆိတ္ရိတ္တဲ့ ဘလိတ္ဓါးကိုပဲသံုးသံုး ဘာကိုပဲသံုးသံုး ရာဇ၀တ္မေျမာက္ေနတာပါ။ က်ေနာ္ ေျပာႏိုင္တာက အဲဒီ့ ပန္းခ်ီကားဟာ အီတလီႏိုင္ငံထဲမွာပဲ ရွိေနပါေသးတယ္ဆိုတာပါ။ ႏိုင္ငံျခားေရာက္သြားတာလို ့ထြက္လာတဲ့ ေကာလဟာလေတြ ထြက္မလာခဲ့လို ့ပါပဲ။ ဒီေတာ့ နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ရင္ အဲဒီ့ ပန္းခ်ီကားဟာ ဖ်က္ဆီးပစ္လိုက္လို ့ ပ်က္စီးသြားၿပီလား၊ ဒါမွမဟုတ္ အခုခ်ိန္ထိ က်ေနာ္တို ့ ႏိုင္ငံထဲမွာ ရွိေနဆဲပဲလား ဆိုတာေတာ့ အေသအခ်ာ မသိႏိုင္ေသးပါဘူး။ အခု ၾကားသိရတာေတြက ေကာလဟာလေတြအေပၚ မူတည္ၿပီး ယူဆ ခ်က္ေတြပါပဲ" လို ့ "Giovanni Pastore ဂ်ီယိုဗန္နီ ပါ့စ္တိုေရ" က ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။
ႏွစ္ေတြအမ်ားကီးရွိလာတာနဲ့ အမွ်အဲဒီ့ပန္းခ်ီကားအေၾကာင္း ဘာမွထပ္မၾကားရေတာ့ဘူးဆိုရင္ ဖ်က္ဆီးလိုက္လို ့ ပ်က္စီးသြားတာပဲ ျဖစ္ေတာ့မွာပါ။ "'မိုက္ကယ္လ္အိန္ဂ်လို မာရီဆီ ဒါ ကာရာဗာဂီယို' ရဲ့ ပန္းခ်ီကားေပ်ာက္ဆံုးမနဲ ့ ပါတ္သက္ၿပီး ဘာမွ်ထူးဆန္းမႈတခုမဟုတ္ေတာ့ပဲ စစလီဒုစရိုက္ ေလာကရဲ့ ျဖစ္ရိုးျဖစ္စဥ္ အျဖစ္အပ်က္တခုလိုမ်ိဳး ျဖစ္သြားတာမ်ိဳးနဲ ့ နိတိတန္သြားခဲ့တာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ပ်က္စီးသြားတဲ့ အဲဒီ့ပန္းခ်ီကားရဲ့ သဲလြန္စေတြကို မေတြ ့ရမခ်င္း ဖ်က္ဆီးခံလိုက္ရတယ္ဆိုတာကို လက္ခံႏိုင္ဦးမွာမဟုတ္ပဲ "Giovanni Pastore ဂ်ီယိုဗန္နီ ပါ့စ္တိုေရ" ကေတာ့ ဆက္လက္စံုစမ္းေနဦးမွာပါ။ "က်ေနာ္တို ့ကေတာ့ ဆက္လက္စံုစမ္းေနဦးမွာပါ" လို ့ သူက က်ေနာ့္ကို ေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။
အႏုပညာသမိုင္းသုေတသီ 'Danielle Carrabino ဒဲန္နီယာယ္လာ ကာရာဘီႏို' ကေတာ့ ၾကားသိရတဲ့ ေကာလဟာလေတြကို လက္မခံႏိုင္ေသး ပါဘူး။ "က်မကေတာ့ ဖ်က္ဆီးခံလိုက္ရၿပီဆိုတာကို လက္မခံႏိုင္ပါဘူ။'မိုက္ကယ္လ္အိန္ဂ်လို မာရီဆီ ဒါ ကာရာဗာဂီယို' ရဲ့ ပန္းခ်ီကားေပ်ာက္ဆံုးမႈ နဲ ့အဲဒီ့ေနာက္ကြယ္မွာ မျမင္ႏိုင္တဲ့အခ်က္ေတြရွိေနႏိုင္တယ္လို ့ ထင္ေနတာပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒီပန္းခ်ီကားနဲ ့ပါတ္သက္ၿပီး အခ်က္အလက္ေတြ ထပ္သိ ေအာင္ က်မ ဘာမွ မလုပ္ရေသးပါဘူး။ က်မအတြက္ေတာ့ ဒီပန္းခ်ီကား ေပ်ာက္ဆံုးေနရမဟာ အင္မတန္အ့ံၾသစရာ ေကာင္းေနဆဲပါ"
ေမာင္ေဖသက္နီ
(မွတ္ခ်က္။  ဒီေဆာင္းပါးေရးသူ အလာ့စတယ္ ဆူ့ေကး ဟာ အဂၤလန္ႏိုင္ငံက ေဒးလီး တယ္လီဂရပ္ The Daily Telegraph သတင္းစာရဲ့ ပင္တိုင္ ေ၀ဖန္ေရးသမားတဦးလည္းျဖစ္ပါတယ္။ အခုကိစဟာ ၂၀ ရာစုအတြင္း အႏုပညာရာဇ၀တ္မတခုျဖစ္ပါတယ္။
ပန္းခ်ီကား အခိုးခံရၿပီး ႏွစ္ေပါင္း ၄၄ ႏွစ္ၾကာၿပီးတဲ့အခါ အီတလီ ပန္းခ်ီ ဆရာကီး ရဲ့ လက္ရာအေျပာင္ေျမာက္ဆံုးလက္ရာပန္းခ်ီကားတခ်ပ္ ေပ်ာက္ဆံုးခဲ့ရမကို ကြ်မ္းက်င္သူေတြက ဘယ္လိုရျမင္ခဲ့ၾက သလဲဆိုတာ၊
ဆန္ ေလာ္ရင္ဇို နဲ ့ ဆန္ ဖရန္ခ်က္စကို တို ့ WikiMedia မွာ ေဖၚျပထားခ်က္ကုိ Alastair Sooke အလာ့စတယ္ ဆူ့ေကးက  ေ၀ဖန္ေထာက္ျပေရးသားခဲ့တဲ႔ ေဆာင္းပါးတစ္ပုုဒ္ကုုိ ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ဘာသာျပန္ဆုုိ ေရးသားပါတယ္။)

မူရင္းလင္႔

0 comments: