ေက်ာက္သင္ပုန္းေလးတစ္ခ်ပ္


(၁)

“အဘ .. အဖြားကို သတိရေနတာလား”
လူနာကုတင္ေပၚမွာ ၿငိမ္ၿငိမ္ေလးထိုင္ၿပီး ျပတင္းေပါက္မွတဆင့္ဘယ္ဆီမွန္းမသိတဲ့ အရပ္ရွိရာ ေငးရီေမွ်ာ္ေတြးေနတဲ့ အဘကို ဆရာ၀န္ေလးက ခ်စ္စႏိုးေနာက္လိုက္တယ္။ ဒီလူနာအဘက အၿငိမ္းစား ေက်ာင္းဆရာႀကီး တစ္ေယာက္ဆိုတာရယ္၊ ဇနီးသည္ ဆံုးပါးသြားခဲ့တာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာခဲ့ၿပီ ဆိုတာရယ္၊ သားသမီးေတြနဲ႔ေနၿပီး ဘ၀ကိုေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ျဖတ္သန္းေနတာရယ္၊ ဒါေတြကို ဆရာ၀န္ေလးက သိထားၿပီးသား။

အကူအတြဲမပါပဲ ထႏိုင္ထိုင္ႏိုင္ၿပီး ဟိုနားဒီနား ေလွ်ာက္ႏိုင္ေနတာရယ္ေၾကာင့္ အဘရဲ႕ အေျခအေနဟာ လူနာတစ္ေယာက္လိုမဟုတ္ေတာ့ပဲ သာမန္ သက္ႀကီးရြယ္အိုတစ္ေယာက္က ေဆးရံုမွာ လာေရာက္ အနားယူေနသလိုပံုစံမ်ိဳး။ တစ္ခါတစ္ရံ ေန႔ခင္းေန႔လည္ အလုပ္ပါးခ်ိန္ အဘလည္း အိပ္မေနဘူးဆိုရင္ ဆရာ၀န္ေလးနဲ႔ စကားလက္ဆံုက်ေနၿမဲ။ အၿငိမ္းစားေက်ာင္းဆရာႀကီးတစ္ေယာက္ရဲ႕ျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့ ဘ၀ခရီးတစ္ေလွ်ာက္ကအေတြ႕အႀကံဳ၊ ဗဟုသုတ၊ မွတ္သားစရာေပါင္းမ်ားစြာကို ဆရာ၀န္ေလးက
ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ နားေထာင္ေလ့ရွိၿမဲ။

တစ္ခါတစ္ခါေတာ့ အခုလိုမ်ိဳး ဘယ္သူနဲ႔မွ စကားေျပာခ်င္ပံုမရပဲ တစ္ေယာက္တည္း ေငးေငးငိုင္ငိုင္ရွိေနတတ္ျပန္ေရာ။ အခုလည္း ဆရာ၀န္ေလးက လူနာခန္းထဲ၀င္အလာ ဟိုး … ခပ္ေ၀းေ၀းတစ္ေနရာဆီ ေငးေမွ်ာ္ေနတဲ့အဘကို ေတြ႕လိုက္ရလို႔ အခုလို စိတ္ေျပရာေျပေစေၾကာင္း ခပ္ေသာေသာေလး ေမးလိုက္တာ။ အဘရဲ႕ မ်က္ႏွာက ဆရာ၀န္ေလးဘက္ ခပ္ျဖည္းျဖည္း လွည့္လာၿပီး …

“အဘြားကို … ဟုတ္လား .. အင္းသတိရတာေပါ့။
ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဘ၀ကို အတူတြဲျဖတ္သန္းခဲ့ၾကသူေတြပဲကြယ္။”

ၿပံဳးတုံ႔တံု႔ ရွက္၀ဲ၀ဲအၿပံဳးနဲ႔ အဘက ျပန္ေျဖတယ္။ ဆရာ၀န္ေလးက သူစေတြ႕လိုက္တုန္းကလိုမဟုတ္ပဲ အဘမ်က္ႏွာ နည္းနည္း ၾကည္သြားတာနဲ႔ စေနာက္ခ်င္စိတ္ေပၚလာၿပီး…

“ဒါဆို … … … အခုေန အဘကို တန္ခိုးရွင္တစ္ေယာက္ေယာက္ကမ်ား
အေတြ႕ခ်င္ဆံုးတစ္ေယာက္နဲ႔ ေတြ႕ခြင့္ေပးမယ္ဆို အဘြားပဲ ျဖစ္ရမယ္။
ဟုတ္ရဲ႕လားအဘ ဟီး”

ဆရာ၀န္ေလးေျပာသမွ်ကို မ်က္ႏွာၾကည္ၾကည္ေလးနဲ႔ ထိုင္နားေထာင္ေနတဲ့အဘ ျပတင္းေပါက္ရွိရာျပန္လွည့္ေငးေမွ်ာ္သြားၿပီး တစ္စံုတစ္ရာကို ခပ္တိုးတိုးေလး ေရရြတ္ေနတယ္။ ဆရာ၀န္ေလးလည္း သူေနာက္လိုက္တာ အဘရဲ႕ခံစားခ်က္ကို ျပန္အစေဖၚမိသလိုမ်ား ျဖစ္ေနေလၿပီလားလို႔ စိုးရိမ္သြားတယ္။

“အဘ  အဘ ဘာေျပာလိုက္တာလဲဟင္ … က်ေနာ္ေတာင္းပန္ပါတယ္အဘ။ အဘကို အစေဖၚ …”

“ရပါတယ္ကြယ္။ ဆရာေလးသိခ်င္တာကို အဘေျဖပါ့မယ္။ ေျဖလည္း ေျဖခ်င္ပါတယ္။
အခုေနမ်ား အေတြ႔ခ်င္ဆံုံးတစ္ေယာက္ကို ေတြ႔ခြင့္ရမယ္ဆိုရင္ အဘရဲ႕
တပည့္ေလးတစ္ေယာက္ကို ေတြ႔ခ်င္တယ္။ သူ႔ကို အဘ … ..”

“ဗ်ာ”

ဆရာ၀န္ေလး အံ့ၾသမယ္ဆိုလည္း အံ့ၾသေလာက္တယ္ေလ။ ဒီအဘ ေဆးရံုစတက္ကတည္းက အိမ္က
သားသမီး ေျမးျမစ္ေတြသာမက၊ လာလိုက္တဲ့ တပည့္ေဟာင္းေတြ။ လာသမွ် တပည့္ေတြကလည္း သူတို႔ဆရာအတြက္ စားစရာ ေသာက္စရာေလးေတြပါလာၿမဲ။ ေျပာရရင္ လူနာေတြအားလံုးထဲမွာ ဒီအဘက ဧည့္ေတြ႔အမ်ားဆံုး။

စားစရာေသာက္စရာဆိုရင္လည္း အနီးအနားက လူနာေတြကို အၿမဲေ၀ျခမ္းေပးေနရတာ။ ဆရာ၀န္ေတြ၊ သူနာျပဳေတြကိုေတာင္ တစ္ခါတစ္ေလ လာလာေပးတတ္ေသးတာ။ ဒီေလာက္တပည့္တပန္းေတြ တဖြဲဖြဲ လာေတြ႔ေနၾကတဲ့ၾကားက တစ္ေယာက္ေသာ တပည့္ကိုမွ ေတြ႔ခ်င္သတဲ့။ အဘကိုၾကည့္လိုက္ေတာ့ ဒီေလာက္အထိ ထိထိခိုက္ခိုက္ ေၾကေၾကကြဲကြဲ ျဖစ္ေနတာမ်ိဳး ခုတစ္ခါသာ ျမင္ဖူးတာမို႔ ဆရာ၀န္ေလးလည္း ဘာမွ ဆက္မေမးေတာ့ပဲ အသာေလး လွည့္ထြက္လာခဲ့တယ္။ ရင္ထဲမွာေတာ့ အဘနဲ႔
အဘရဲ႕တပည့္တစ္ေယာက္အေၾကာင္းကို သိခ်င္ေနမိတယ္။


(၂)

“ဆရာ … ဆရာ … ထပါဦး။ အဘရယ္ အေမာေဖါက္ေနလို႔”

ညကတာ၀န္ခ်ိန္မွာ အေတာ္ညဥ့္နက္သည္အထိ အလုပ္မ်ားခဲ့လုိ႔ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ အိပ္ေပ်ာ္ေနတဲ့ ဆရာ၀န္ေလးမွာ သူနာျပဳဆရာမတစ္ေယာက္ရဲ႕ ေရးႀကီးသုတ္ျပာ ႏိႈးသံေၾကာင့္ ေငါက္ကနဲ
ထထိုင္လိုက္ရင္း နာရီကိုတစ္ခ်က္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ မနက္ငါးနာရီခြဲ။ ဂ်ဴတီကုတ္ေကာက္စြပ္လိုက္ၿပီး အဘရွိရာ လူနာခန္းထဲအေျပးတပိုင္း ၀င္သြားလိုက္တယ္ဆိုရင္ပဲ …။ အဘရဲ႕ ကုတင္ပတ္လည္မွာ အျခားဆရာ၀န္တစ္ေယာက္နဲ႔ သူနာျပဳေတြ ၀ိုင္းေနၾကတယ္။ လက္မွာေဆးပိုက္ေတြတန္းလန္း၊ ႏွာေခါင္းမွာ ေအာက္စီဂ်င္ပိုက္တန္းလန္းနဲ႔ အဘက ကုတင္ေပၚမွာ အသိမဲ့။ ပိန္ခ်ိခ်ိရင္အံုေလးကေတာ့ နိမ့္ခ်ည္ျမင့္ခ်ည္။ အသက္ကို ပင္ပန္းတႀကီး
ခက္ခက္ခဲခဲ ႐ွဴသြင္းေနရပံု။ သူ၀င္သြားေတာ့ သူနာျပဳတစ္ေယာက္က ခပ္တိုးတိုးလွမ္းေျပာတယ္ အဘသတိမရဘူးတဲ့။

“ခြဲစိတ္ဖို႔ လိုပါမယ္။ လူနာရဲ႕ အေျခအေနကေတာ့ မီးစာကုန္ဆီခမ္းအရြယ္မုိ႔
က်ေနာ္တို႔ဘာမွ မျပာႏိုင္ပါဘူး။ ၅၀- ၅၀ ပါပဲ။ အတတ္ႏိုင္ဆံုးေတာ့
က်ေနာ္တို႔ဘက္ပါေအာင္ ႀကိဳးစားပါ့မယ္။ ႏွလံုးေရာဂါဆိုတာမ်ိဳးကလည္း
ခက္သားလားဗ်ာ။ ခုေကာင္းေပမယ့္ ေတာ္ၾကာ ထေဖာက္ရင္ ေဖာက္တာ”

အဘရဲ႕ မိသားစု၀င္ေတြကို ဆရာ၀န္ႀကီးက ရွင္းျပေနေတာ့ အဘက်န္းမာပါေစေၾကာင္း ဆရာ၀န္ေလးလည္း ဆုေတာင္းေပးေနမိတယ္။ ေနာက္ .. ဒီခြဲစိတ္မႈမွာ သူကိုယ္တိုင္ ဆရာ၀န္ႀကီးကို ၀င္ကူရမွာမုိ႔ …။

*****

အခ်ိန္အေတာ္ၾကာတဲ့ ခြဲစိတ္မႈအၿပီးမွာေတာ့ နားေနခန္းထဲမွာ ဆရာ၀န္ေလးေျခပစ္လက္ပစ္ ထိုင္ေနမိတယ္။ ခြဲစိတ္မႈ ေအာင္ျမင္စြာ ၿပီးသြားေပမယ့္ အဘရဲ႕ အေျခအေနက ဘာမွစိတ္ခ်လို႔မရေသး။ အခုေလာေလာဆယ္ေတာ့ ေမ့ေဆးအရွိန္ေၾကာင့္ သတိျပန္လည္မလာေသးခ်ိန္။ သတိေရာ ျပန္လည္လာဦးမွာလား။

ဒါမွမဟုတ္ လံုး၀ သတိျပန္မလည္ေတာ့ပဲနဲ႔ ဒီလိုနဲ႔ပဲ အဘ ထြက္ခြာသြားေတာ့မွာလား။ မသိ …။
ဆရာ၀န္ေလးမသိႏိုင္သလို။ ဘယ္သူမွလည္း မသိႏိုင္ေသးဘူး။ အဘရဲ႕ ကံတရားသာ။
က်န္းမာခ်မ္းသာပါေစေၾကာင္း ဆုေတာင္းေပးရံုမွအပ ဘာမ်ားတတ္ႏိုင္ဦးမွာလည္း။

“ဆရာ .. ဒီမွာ။ ဆရာတို႔ခြဲခန္း၀င္ေနတုန္းက အဘကုတင္ေအာက္မွာ
က်ေနတာေတြ႔လို႔ ကြ်န္မသိမ္းထားေပးတာ။ အဘရဲ႕ ဒိုင္ယာရီလို႔ ထင္တယ္။
သူ႔မိသားစုေတြ ဗ်ာမ်ားေနၾကတုန္းမို႔ ဆရာ့ဆီ ခဏသိမ္းထားေပးဖို႔ ..”

တာ၀န္က်သူနာျပဳဆရာမကမ္းေပးလာတဲ့ အဘရဲ႕ဒိုင္ယာရီေလးကို လွမ္းယူထားလိုက္ရင္း အဘရဲ႕စကားအခ်ိဳ႕ကို ဆရာ၀န္ေလး ျပန္ၾကားေယာင္ေနမိတယ္။

“အခုေနမ်ား အေတြ႔ခ်င္ဆံုံးတစ္ေယာက္ကို ေတြ႔ခြင့္ရမယ္ဆိုရင္ အဘရဲ႕
တပည့္ေလးတစ္ေယာက္ကို ေတြ႔ခ်င္တယ္။”

ခြင့္လႊတ္ပါအဘ။ သူတစ္ပါးရဲ႕ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာဆိုတာကို ၀င္စြက္ဖက္တာဟာ ရိုင္းျပမႈတစ္ခုပဲ ဆိုတာ က်ေနာ္နားလည္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဘနဲ႔ အဘရဲ႕တပည့္တစ္ေယာက္အေၾကာင္းမွာ မွတ္သားစရာ၊ အတုယူစရာ တစ္ခုခု ရွိေနမွာပဲဆိုတာ က်ေနာ္ယံုတယ္။ ဒီ ဒိုင္ယာရီထဲမွာ အဲဒါကို ေတြ႔ရလိမ့္မယ္လို႔လည္း က်ေနာ္ထင္တယ္အဘ။ က်ေနာ့္ကို ဖတ္ၾကည့္ခြင့္ျပဳပါ။ အေတြးနဲ႔အတူ ဆရာ၀န္ေလးက သားေရဖံုးအစိမ္းေရာင္ေလးနဲ႔ သပ္သပ္ယပ္ယပ္ ဖံုးထားတဲ့ ဒိုင္ယာရီစာအုပ္ေလးရဲ႕ စာမ်က္ႏွာေတြကို တစ္ခ်ပ္ခ်င္း …
တစ္ရြက္ခ်င္း …။

(၃)

၁၉၈၁ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လ (၁) ရက္။


ဒီကေန႔ ေက်ာင္းေတြ စဖြင့္ၿပီ။ အနာဂတ္ရဲ႕ ပန္းဖူးပန္းငုံေလးတို႔ အသံစာစာကို ျပန္ၾကားရေတာ့မယ္။ ပ်င္းရိၿငီးေငြ႕စရာေကာင္းလွတဲ့ ငါ့ရဲ႕ ေႏြရာသီအားလပ္ရက္မ်ား ကုန္ဆံုးျပန္ေပါ့။



၁၉၈၁ ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္လ (၁၂) ရက္။


ငါ့ရဲ႕ မနက္ခင္းတိုင္းဟာ လွပလို႔ေနေတာ့တယ္။ “မဂၤလာပါဆရာ” ဆိုတဲ့ အသံေလးေတြနဲ႔ မနက္တိုင္း စတင္ထိေတြ႔ခြင့္ရတဲ့အတြက္ ကံတရားကို ငါေက်းဇူးတင္တယ္။
ဒီေန႔ စာသင္ခ်ိန္တစ္၀က္ေလာက္မွာပဲ ျပႆနာေသးေသးေလးတစ္ခု စႀကံဳရတယ္။ ဒီႏွစ္အဖို႔ ပထမဆံုးႀကံဳတာေပါ့။ အတန္းရဲ႕ ဟိုးေနာက္ဆံုးနားက ကေလးေလးပါ။ ငါက သင္ၿပီးသြားတဲ့စာေတြကိ္ု ေက်ာက္သင္ပုန္းမွာ ေရးၿပီး ဆရာ့ကို လာျပၾကလို႔ ေျပာၿပီး ထိုင္ေစာင့္ေနတယ္။ သိပ္မၾကာခင္မွာပဲ ကေလးတစ္ေယာက္ ငိုသံၾကားလို႔ ငါလွမ္းၾကည့္ေတာ့ ေက်ာင္းသားေလးတစ္ေယာက္ သူ႕ေက်ာက္သင္ပုန္းေလးကိုင္ၿပီး ငါ့ဆီလာတိုင္တယ္။ သူေရးထားတာေတြကိ္ု ေဘးက ေက်ာင္းသားက ဖ်က္ပစ္လိုက္လို႔တဲ့။ ဖ်က္ပစ္တယ္ဆိုတဲ့ ေက်ာင္းသားကိုေခၚၿပီး ငါကအဆင္သင့္ရွိေနတဲ့ သစ္သားေပတံေလးနဲ႔  ခပ္ဆတ္ဆတ္ေလး ႏွစ္ခ်က္ရိုက္လိုက္တယ္။ ေနာက္ကို ဒီလိုမေဆာ့ဖို႔လည္း ဆံုးမလိုက္တယ္။

အင္း…... ကေလးေတြနဲ႔ ေနရတာ ဒီလိုေလးေတြလည္း တစ္ခါတစ္ခါ ရွိမွာေပါ့။


၁၉၈၁ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ (၅) ရက္။


ထပ္ျဖစ္ျပန္ၿပီ။ သူမ်ားေက်ာက္သင္ပုန္းေပၚကစာကို ဖ်က္ပစ္တဲ့ကိစၥ၊ အဖ်က္ခံရတာေတာ့ ေနာက္ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ပါ။ ဒါေပမယ့္ ဖ်က္တဲ့သူက အရင္တစ္ခါက ကေလးေလးပဲ။ ငါစိတ္ထဲ နည္းနည္းတိုသြားတယ္။ ဘယ့္ႏွယ္ ေပတံနဲ႔ရိုက္လႊတ္လိုက္တာမွ ရက္ပိုင္းေလးရွိေသး။ ဒီအတိုင္း ထပ္ေဆာ့ျပန္ၿပီ။ ဖ်က္တဲ့ ကေလးေလးက ငါ့ေရွ႕မွာ လက္ကေလးပိုက္ၿပီးေခါင္းေလးငံု႔ထားတယ္။ ေက်ာင္း၀တ္စံု အေတာ္ႏြမ္းႏြမ္းေလးနဲ႔ ကေလးေလးကိုၾကည့္ၿပီး ငါ့ေဒါသေတြ ေျပးထြက္ကုန္ၿပီ။ ဘာေၾကာင့္ ဆရာဆံုးမထားပါရဲ႕နဲ႔ ဒီလိုထပ္လုပ္ရတာတုန္းလို႔ ေမးေတာ့ ေခါင္းကိုသာတြင္တြင္ငံု႔ထားၿပီး ဘာမွ ျပန္မေျဖဘူး။ ငါ .. သစ္သားေပတံေလးနဲ႔  ခပ္ဆတ္ဆတ္ေလး ႏွစ္ခ်က္ရိုက္လိုက္တယ္။



၁၉၈၁ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ (၂၂) ရက္။


ဒီတစ္ႀကိမ္ေတာ့ သင္းကေလး လြန္လြန္းၿပီ။ ဘယ္လိုအက်င့္ဆိုးမွန္းမသိ။ သူမ်ားေက်ာက္သင္ပုန္းက စာကို ဖ်က္လိုက္ျပန္ၿပီ။ ငါ့ေရွ႕မွာ လက္ကေလးပိုက္ၿပီး ယို႔ယို႔ေလးရပ္ေနတဲ့ ေက်ာင္းသားကိုၾကည့္ၿပီး
တတ္လည္းတတ္ႏိုင္တဲ့ေကာင္လို႔ ငါေတြးေနမိတယ္။ ခုက်ေတာ့ သူမဟုတ္တဲ့ အတိုင္း။ ဘာေၾကာင့္ ဖ်က္ပစ္တယ္ဆိုတာကို ငါေမးေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း တုံဏိဘာေ၀။ ေပါင္မရွိတဲ့ ေက်ာက္သင္ပုန္းအပဲ့ေလး ကုိင္ထားတဲ့ ကေလးေလးကိုၾကည့္ၿပီး ငါ့ေဒါသကို ငါမနည္းထိန္းေနရတယ္။

“ေျပာ .. မင္းဘာေၾကာင့္ သူမ်ားေက်ာင္သင္ပုန္းေပၚကစာေတြ ဘာေၾကာင့္ဖ်က္ပစ္တာလဲ”

ငါ့ေလသံနည္းနည္းမာသြားေတာ့ ကေလးေလး ဆတ္ကနဲ တစ္ခ်က္တုန္သြားတယ္။ ၿပီး အသံတိမ္တိမ္ေလးနဲ႔ …

“သူတို႔ … သူတို႔ ေက်ာက္သင္ပုန္းေတြက အသစ္မို႔လို႔ပါဆရာ” တဲ့။
ကေလးတစ္ေယာက္မွာ ဒီေလာက္ႀကီးတဲ့ ၀န္တိုမႈႀကီးရွိေနတာ ငါလံုး၀စိုးရိမ္သြားတယ္။ ထံုးစံတိုင္း ေပတံနဲ႔ ခပ္ဆတ္ဆတ္ေလး ႏွစ္ခ်က္ရိုက္လိုက္ၿပီးေတာ့ အဲဒီလို မနာလို၀န္တိုစိတ္ မေမြးသင့္ေၾကာင္း ဆံုးမရေသးတယ္။

၁၉၈၁ ခုႏွစ္၊ ႏို၀င္ဘာလ (၁၇) ရက္။


ဒီလကုန္ရင္ ဒီေက်ာင္းကေလးကေန ငါေျပာင္းရေတာ့မယ္။ ရာထူတိုးနဲ႔ ေျပာင္းရမွာ ျဖစ္ေပမယ့္လို႔ စာသင္ႏွစ္မကုန္ပဲ ငါ့တပည့္ေတြကို ထားခဲ့ရမွာမို႔ ငါမေပ်ာ္ႏိုင္ဘူး။ သူတို႔ကို စိတ္မခ်ဘူး။ ငါမေျပာင္းခင္ေလးမွာပဲ အရင္လို ျပႆနာက ထပ္ျဖစ္လိုက္ေသးတယ္။ ဒီတစ္ခါေတာ့ ကေလးေလးကို ငါ စကားေတြ ရွည္ရွည္ေ၀းေ၀း ေျပာမေနေတာ့ဘူး။ ေပတံေလးနဲ႔ ခပ္ဆတ္ဆတ္ႏွစ္ခ်က္ရိုက္ၿပီးတယ္ဆိုရင္ပဲ ေနာက္ထပ္မျဖစ္ေအာင္ သင္းကေလး တစ္သက္စာ မွတ္သြားမယ့္စကားမ်ိဳး ငါေျပာခ်လိုက္တယ္။
“မင္းဟာ မနာလိုစိတ္ အင္မတန္ႀကီးတဲ့ေကာင္ ..”

ငါမွန္းဆထားတဲ့အတိုင္းပဲ ေခါင္းငံု႔ထားတဲ့ ကေလးေလး ဆတ္ကနဲ ေခါင္းေမာ့လာတယ္။ မ်က္ရည္၀ဲေနတဲ့ မ်က္၀န္းေလးေတြကို ငါဘယ္ေတာ့မွ ေမ့မွာမဟုတ္ေတာ့။ ႏႈတ္ခမ္းေလးေတြ တဆတ္ဆတ္တုန္ေနၿပီး တစ္ခုခု ေျပာခ်င္ေနပံုရတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘာမွမျပာပဲ ငါ့ေရွ႕ကေန လက္ကေလးပိုက္ၿပီး လွည့္ထြက္သြားတယ္။ ဒါ .. ဒီကေလးနဲ႔ ငါနဲ႔၊ ဒီေက်ာင္းေလးနဲ႔ ငါနဲ႔ ေနာက္ဆံုးေတြ႕ဆံုျခင္းပဲ။


၁၉၈၂ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လ (၁) ရက္ေန႔။


ေက်ာင္းစဖြင့္တဲ့ေန႔ျဖစ္ေပမယ့္ ငါမေပ်ာ္ႏိုင္ဘူး။ ငါ့စိတ္ထဲမွာ တစ္စံုတစ္ေယာက္ကို သတိရေနတယ္။ ကေလးတစ္ေယာက္အေပၚမွာ ငါအရမ္းရက္စက္ခဲ့မိတယ္။ ေနာက္လူေတြ၊ ငါ့တပည့္ေတြက ဆရာျဖစ္ၾကတဲ့အခါ ငါ့လို မမွားၾကဖို႔ ငါဆံုးမရမယ္။

ကေလးတစ္ေယာက္ကို “မင္းဟာ မနာလိုစိတ္ အင္မတန္ႀကီးတဲ့ေကာင္” လို႔ ဘယ္ေတာ့မွ သြားမေျပာမိၾကပါေစနဲ႔။ ကေလးေလးေတြဟာ အျဖဴထည္သက္သက္ေလးေတြပါ။ ငါ့ရဲ႕ ကေလးေလးဆိုပါေတာ့ ငါကေျပာခ်လိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ သူ႔ချမာ သိပ္ကို ခံစားသြားရရွာမွာ။ အရမ္း၀မ္းနည္းသြားမွာပဲ။ ငါအခုသိၿပီ။ သူကေလးက ေက်ာက္သင္ပုန္းအပဲ့ေလးနဲ႔မို႔ ငါ့ဆီစာလာမျပရဲဘူး။ စာလာမျပပဲလည္း တစ္ေယာက္ထဲ က်န္မေနခဲ့ရဲဘူး။ ဒီေတာ့ သူမ်ားေတြလည္း သူ႔လို
စာမျပႏိုင္ေအာင္ ဖ်က္ပစ္တာပါ။ အေဖၚရွာတာ။ အားကိုးရွာတာေနမွာပါ။ တစ္ေယာက္တည္း မေနရဲတဲ့ သိမ္ငယ္စိတ္ေပါ့။

ေနာက္ေတာ့ … အဲဒီကေလးေလး ေက်ာင္းထြက္သြားရတယ္တဲ့။ မိဘက မတတ္ႏိုင္ေတာ့လို႔ ေက်ာင္းထုတ္လိုက္ရတာဆိုပဲ။ ဒီသတင္းဆိုးကို ၾကားလိုက္ရေတာ့ ငါမ်က္ရည္ေတာင္လည္မိတယ္။ ငါ့ကေလးေလးကို ငါေတြ႔ခ်င္လိုက္တာ။

သူ႕ကို ငါက ေဒါသထြက္လို႔ေျပာမိတာပါဆုိတဲ့အေၾကာင္း။ သူဟာ မနာလိုႀကီးတဲ့သူမဟုတ္ေၾကာင္း ေျပာျပခ်င္လိုက္တာ။ အခု .. အျပင္ေလာကမွာ သူကေလး ဘယ္ေလာက္အားငယ္ေနရွာမလဲ။ ငါ အားေပးႏွစ္သိမ့္ခ်င္လိုက္တာ။ ေက်ာင္း၀တ္စံုေလးေတြျမင္တိုင္း သူကေလး ဘယ္ေလာက္ ေၾကကြဲရွာမလဲ။ သူ႔ရဲ႕ ေက်ာက္သင္ပုန္းအပဲ့ေလးေရာ ရွိေသးရဲ႕လား။ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ေတာ့ ျပန္ေတြ႔ခြင့္ရခ်င္ပါေသးတယ္ သားရယ္။



(၄)

“ဆရာ .. ဆရာ .. အဘ အေျခအေနမေကာင္းဘူး”

ခြဲစိတ္ၿပီးကတည္းက ကုတင္ေပၚမွာ သတိလည္လာသလိုလိုျဖစ္လိုက္၊ သတိျပန္လစ္သြားလိုက္ ျဖစ္ေနတဲ့အဘ။ ဒီေန႔ဆိုရင္ ၃ ရက္ရွိၿပီ။
တာ၀န္က်သူနာျပဳရဲ႕ စကားအဆံုး ယူစရာရွိတာေတြယူၿပီး အဘရွိရာ လူနာကုတင္ကို ဆရာ၀န္ေလးေရာက္လာခဲ့ေတာ့ အဘဆီမွာရွိေနခဲ့တဲ့ တို႔လို႔တန္းလန္းပိုက္ေတြအားလံုး ျဖဳတ္ထားၾကၿပီ။ ဒါဆို အဘ အေျခအေန မေကာင္းဘူးဆိုတာ အမွန္ေပါ့။ ဆရာ၀န္ေလး သ႔ူအနားကိုေရာက္ေတာ့ အဘမ်က္လံုးေလး နည္းနည္းပြင့္လာတယ္။ ဘာကိုမွေတာ့ ျမင္ဟန္မရွိဘူး။

တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ႀကိဳးစားၿပီးျမင္ေအာင္ၾကည့္ေနပံု။ ဆရာ၀န္ေလးက အဘရဲ႕ လက္ကေလးကို ဆုပ္ကိုင္ၿပီး ခပ္တိုးတိုးေခၚၾကည့္ေတာ့ .. သူ႔ဘက္လွည့္လာတယ္။ ႀကိဳးစားဖြင့္ၾကည့္ေနတဲ့ မ်က္လံုးေတြထဲမွာ ဆရာ၀န္ေလးကို ခပ္၀ါး၀ါးေတာ့ ျမင္ေလသလားမသိ။

“သ .. သား  …  ဆရာေလး”

“ဆရာေလးလို႔ မေခၚပါနဲ႔ အဘရယ္။ သားလို႔ပဲေခၚပါ .. ေနာ္ …
ဒီမွာၾကည့္ပါဦး ဒါ ဘာေတြလဲလို႔”

ဆရာ၀န္ေလးက လက္ထဲက ပစၥည္းေလးကို အဘရဲ႕ ခ်ိနဲ႔ပိန္လွီလြန္းလွတဲ့ လက္ကေလးထဲ ထည့္ေပးလိုက္ေတာ့  တျဖည္းျဖည္း ထိကိုင္ၾကည့္ရင္း  …


“က် ..ေက်ာက္သင္ပုန္း အပဲ့ေလး ..”
“ဟုတ္ပါတယ္အဘ … ေနာက္ ဒီမွာရွိေသးတယ္အဘ။ ေရာ့ ဒါေလးကိုယူ”

ဆရာ၀န္ေလးက အဘရဲ႕ လက္တုန္တုန္ေလးထဲ သစ္သားေပတံေလးတစ္ေခ်ာင္း ထည့္ကိုင္ေပးလိုက္ရင္း အဘေရွ႕ လက္၀ါးျဖန္႔ေပးလိုက္တယ္။

“မင္းဟာ မနာလိုစိတ္ အင္မတန္ႀကီးတဲ့ေကာင္လို႔ ေျပာၿပီး ခပ္ဆတ္ဆတ္ေလး ႏွစ္ခ်က္ေလာက္ ရိုက္လိုက္ပါဆရာ”

“ဟာ .. ဆ .. ဆရာေလး  … သ ..သားဟာ …”

အဘရဲ႕ ဘာကိုမွ အေသအခ်ာျမင္ပံုမရတဲ့ မ်က္၀န္းအစံု ေတာက္ပသြားလိုက္ပံုမ်ား။ မ်က္ရည္တစ္စ အၿပံဳးတစ္ပြင့္နဲ႔ အတူ။ ဆရာ၀န္ေလး နားလည္လိုက္တယ္။
အဘရဲ႕မ်က္ရည္ … ဒါ ၀မ္းသာလြန္းလို႔က်လာခဲ့တာ။ သူ႔ဘ၀ရဲ႕ အေမွ်ာ္လင့္ဆံုးအရာကို အဘရခဲ့ၿပီ။ ေမွ်ာ္လင့္တဲ့ေန႔ကို တကယ္ပဲ ေရာက္လာခဲ့ၿပီ။ ဆရာ၀န္ေလးလည္း ပါးျပင္ေပၚ စီးက်လာတဲ့ မ်က္ရည္ေတြကို မျမင္ႏိုင္တဲ့အဘ ျမင္သြားမွာစိုးစိုးရိမ္ရိမ္မို႔ ကြယ္သုတ္ရင္း …

“ဟုတ္ပါတယ္ဆရာ။ ဆရာရဲ႕ အဲဒီဆံုးမစကားေၾကာင့္ပဲ က်ေနာ္တစ္သက္လံုး
လိမၼာသြားခဲ့တာ အခုအေျခအေန ေရာက္တဲ့အထိပဲေပါ့။”

“သားရယ္ .. ဆ   … ရာ .. ၀မ္း … … ..သာ … … ”


(၅)

“ဆရာ့ကို ေမးမယ္ ေမးမယ္နဲ႔ မေမးျဖစ္ေသးဘူး။ ဟိုရက္ထဲတုန္းကလည္း အဘရဲ႕ နာေရးကိစၥေတြနဲ႔ ဆရာ အလုပ္မ်ားေနတာနဲ႔ … ”

“ဘာမ်ားလဲဆရာမရဲ႕ ေမးပါ။ က်ေနာ္ေျဖႏိုင္တာဆို ေျဖမွာေပါ့။”

သူနာျပဳဆရာမေလးက ခ်ိတုန္ခ်တုန္ စဥ္းစားေနရင္း ..

“ ဟို … ဆရာက … အဘရဲ႕တပည့္ .. အဲ ..  အဘသိပ္ေတြ႔ခ်င္ေနတဲ့ တပည့္ေလးေပါ့ေနာ္..”

“မဟုတ္ပါဘူးဆရာမ … က်ေနာ္ အဘရဲ႕တပည့္ မဟုတ္ပါဘူး။

ေန၀င္လုလုအဘိုးအိုတစ္ဦးရဲ႕ ေနာက္ဆံုးဆႏၵကို ျဖည့္ေပးရံုသက္သက္ပါ။”



ကိုၾကည္ႏိုင္ (က်ံဳတိုင္းရြာ)

0 comments: