လြမ္းသူ႔ ေခါင္းေလာင္းသံ


“No man is island entire of itself;

Every man is a piece of the continent, a part of the main;

If a cold be washed away by the sea, Europe is the less,

As well as if a promontory were,

As well as any manner of thy friends or of thine own were;

Any man’s death diminishes me, because I am involed in mankind.

And therefore never send to know for whom the bell tolls;

It tolls for thee.”

ကိုယ့္စာသင္ခန္းသည္ ကဗ်ာသီခ်င္းသံတုိ႔ျဖင့္ အစဥ္ ညံစီေနတတ္သည္။ ကေလးငယ္တုိ႔ကုိ ကဗ်ာေလးေတြသင္ၾကားေပးရင္း သူတုိ႔ႏွင့္အတူ သီခ်င္းကဗ်ာေတြဆုိေနရျခင္းကုိ ကုိယ္ ႏွစ္ၿခိဳက္ၾကည္ႏူးမိသည္။ ကုိယ့္ေက်ာင္းသားတုိ႔သည္လည္း ဟန္ပန္မူယာ အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ သီခ်င္းကဗ်ာေလးေတြသာ သီဆုိေနရလွ်င္ မ်က္ႏွာေလးေတြ ခ်ိဳရႊင္ေနျပန္သည္။ ၿပံဳးေပ်ာ္ရယ္ေမာေနႏုိင္ၾကသည္။ သီခ်င္းကဗ်ာေတြအေပၚ သူတုိ႔  ႏွစ္လုိခ်စ္မက္ၾကတာ သိရေတာ့ ကုိယ္ အတုိင္းမသိ ၀မ္းသာေက်နပ္ရပါသည္။

သီခ်င္းကဗ်ာကုိ ခ်စ္မက္သူသည္ ႏွလုံးသားႏူးညံ့လွပသူ ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ကုိယ္ရဲရဲ ယုံၾကည္မိပါ၏။

**********
သစ္သီးတန္းမွာ ပန္းသီးအလုံးခပ္ေသးေသး၊ လွလွေလးေတြ အလုံးသုံး၊ေလးဆယ္ ၀ယ္လာမိခဲ့ၿပီ။ တရုတ္ဇီးသီးေတြလည္း ပါေသးသည္။ ဟုိေမး၊ သည္စမ္းျဖင့္ မဆလာအမႈန္႔ တစ္ပုလင္းရေအာင္ စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ေထာင္းထုေဖာ္စပ္လာ ခဲ့ရေသးသည္။ ေက်ာင္းမုန္႔ေစ်းတန္းမွာ အတန္းထဲက မိန္းကေလးသုံး၊ ေလးေယာက္ႏွင့္အတူ ေန႕လည္မုန္႔စားေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္ တစ္ေလွ်ာက္လုံး ထုိင္ေပးခဲ့ရျပန္သည္။ ပန္းသီးေတြ အခြံသင္ၾက၊ ခြဲစိတ္ထုတ္ပုိးေပးရႏွင့္ လက္မလည္ႏုိင္ၾကေသာ္လည္း ေစ်းေရာင္းရေသာ အေတြႀကံဳသစ္မွာ ဆရာ၊ တပည့္ေတြ ၾကည္ႏူးေပ်ာ္ရႊင္ခဲ့ၾကရသည္။ ဒါေပမယ့္ ျငဴစူေစာင္းငဲ့ မ်က္၀န္းတခ်ိဳ႕ကုိ  မ်က္ႏွာေရွာင္လႊဲထားရေသာ ၀ဋ္ဒုကၡကုိေတာ့ စိတ္ပ်က္စျပဳခဲ့ၿပီ။

တပည့္ေတြက ေရာင္းရသမွ် ေငြးေၾကးတုိ႔ကုိ ေရတြက္ကာ ေငြရင္း၊ ကုန္ပစၥည္းလက္က်န္၊ အသားတင္အျမတ္ေငြတုိ႔ကုိ တြက္ခ်က္ အလုပ္ရွဳပ္ေနၾကကာ ေပ်ာ္ရႊင္ျမဴးၾကြ ေနၾကျပန္ၿမဲ။ သူတုိ႔ ေပ်ာ္ေတာ့ ကုိယ္လည္း ၾကည္ႏူးေက်နပ္သည္။ ကုိယ့္ကေလးေတြ လုပ္အားတန္ဘုိးကုိ နားလည္လာၾကမည္။  ကုိယ္တုိင္ရွာၾကည့္ေတာ့ ေငြးေၾကးဆုိတာ ထင္သေလာက္ ရွာေဖြရမလြယ္ကူလွတာ သူတုိ႔သိၾကမည္။ လုိအပ္ေတာင့္တသမွ် မညည္းမျငဴ ရွာေဖြျဖည့္ဆည္းေပးၾကေသာ အမိ၊ အဖတုိ႔၏ ေက်းဇူးတရားကုိလည္း အေၾကာင္းတုိက္ဆုိင္လွ်င္ ေျပာျပရဦးမည္။

ေနာက္တစ္ေန႔အတြက္ သစ္သီးျပန္၀ယ္ရန္ ေငြအရင္းကုိ ဖယ္ခ်န္ေစလုိက္သည္။ စားပြဲေပၚရွိ တုိက္အိမ္ပုံသ႑ာန္ စုဗူးစိမ္းစိမ္းေလးထဲသုိ႔ အျမတ္ေငြတခ်ိဳ႕ကုိ ထည့္ေစရသည္။ တစ္ေယာက္က စုဘူးထဲ အေခါက္လုိက္၀င္သြားေသာ ေငြအခ်ိဳ႕ကုိ ေနေရာင္မွာေထာင္ကာ အရိပ္ကုိၾကည့္ရင္း ေက်နပ္ေန၏။ သူက အတန္းဘက္သုိ႔ လွည့္ကာ စုဘူးကေလးကုိကုိင္ေျမွာက္လွ်က္ ခေလာက္ဆန္္ျပျပန္လွ်င္ အတန္းသားအားလုံးက ၀မ္းေျမာက္အူျမဴးစြာ လက္ခုတ္၀ုိင္းတီးၾကျပန္၏။

ေအာက္တုိဘာလလယ္၊ ပထမႏွစ္၀က္ ေက်ာင္းပိတ္ရက္နီးမွ စုဗူးေဖာက္ၾကမည္ဟု ဆရာတပည့္ေတြ သေဘာတူညီထားခဲ့ၿပီးၿပီ။ အတန္းတြင္း ပညာရည္ခၽြန္ဆုေပးပြဲကေလးကုိ အျမတ္ေငြထဲကပဲ သုံးခ်င္သည္။ ၿပီး.. ပုံျပင္စာအုပ္တခ်ိဳ႕ႏွင့္ စာေစာင္၊ မဂဇင္းအေဟာင္းတခ်ိဳ႕လည္း သူတုိ႔အတြက္ ၀ယ္ေပးခ်င္ေသးသည္။ ျဖစ္ႏုိင္လွ်င္ အတန္းပုိင္ စာၾကည့္တုိက္ကေလး ရွိလာေစခ်င္သည္။ တျခားအတန္းမ်ားက အတုခုိးၿပီး လုိက္လုပ္လာၾကလွ်င္ အတန္းတုိင္းမွာ စာၾကည့္တုိက္ငယ္ ကုိယ္စီရွိလာၾကလိမ့္မည္။ သူ႔အတန္း၊ ကုိယ္အတန္း စာအုပ္အလဲအလွယ္ျပဳၾကရင္း  အခ်င္းခ်င္း ရင္းႏွီးခ်စ္ၾကည္၊ စည္းလုံးလာၾကသည့္အခါ စာၾကည့္တုိက္ငယ္ေလးေတြစုစည္းမိၿပီး ေက်ာင္းစာၾကည့္တုိက္ႀကီး ျဖစ္လာႏုိ္င္ေတာ့မည္။

စိတ္ကူးတစ္ယဥ္ယဥ္ႏွင့္ ျပ႒ာန္းစာအုပ္ဖြင့္ေစလွ်င္ တက္ၾကြေမွ်ာ္လင့္တတ္သူတုိ႔က စာအုပ္မ်ားကုိ တဖ်တ္ဖ်တ္လွန္ေလွာေနၾကၿပီ။

“ဒီေန႔ ဆရာမေပးတဲ့ သခ်ၤာ ငါးပုဒ္ကုိ အမွားမရွိပဲ အရင္ဆုံးလာျပႏုိင္တဲ့ အုပ္စုကုိ နက္ျဖန္ သစ္သီးတန္းကုိ ေစ်း၀ယ္ထြက္ရင္ ေခၚမယ္”

ေဟးခနဲ သံၿပိဳင္ျပဳၾကကာ အလုအယက္၊ သူ႔ထက္ငါ သခ်ၤာပုစာၦေတြကုိ ကုန္းတြက္ေနၾကျပန္သည္။

**********
“ဆရာမ ေလာဘ အနႏၱေတြ…”

မၾကားတၾကား ကြယ္ရာေျပာစကားေပမယ့္ အကင္းပါေသာနားက ၾကားျဖစ္ေအာင္ ၾကားမိေသးသည္။ သုိ႔ေသာ္ ဖက္ၿပိဳင္ေျပာလုိ႔ မျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္းေတာ့ အသိတရားက ဟန္႔တားေနျပန္သည္။ ဥာဏ္သမာဓိလည္း မခုိင္တည္လွေတာ့ တႏုံ႔ႏုံံေတြးလွ်က္ စိတ္မေကာင္းေတာ့ ျဖစ္ရေသးသည္ပင္။

တကယ္ဆုိ ကုိယ့္သားသမီးအပါအ၀င္ အတန္း၏ အက်ိဳးအတြက္ သမီးတုိ႔၏ဆရာမက ေစတနာသက္သက္ျဖင့္ ျပဳမူေနတာဟု သူမ သိနားလည္ေပးသင့္ပါသည္။ ေက်ာင္းေစ်းသည္အျဖစ္ သူမ ရပ္တည္ခဲ့ေသာ ကာလတစ္ေလွ်ာက္လုံး ကုိယ့္ႏွင့္လည္း အတန္အသင့္ေတာ့ ရင္းႏွီးေနခဲ့ဖူးသည္ပင္။ ကေလး၏ ပညာေရးကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္လုိ႔လည္း ၀င္ထြက္ဆက္ဆံဖူးေနသည္ မဟုတ္လား။ ၿပီး ေက်ာင္းသား ေလးရာနီးပါးရွိေသာ ဒီမုန္႔ေစ်းတန္းကေလးမွာ ကုိယ့္တုိ႔ သစ္သီးေစ်းဗန္းကေလး တစ္ဗန္းတေလ တုိးလာရုံႏွင့္ သူတုိ႔ ေရာင္းအားက ထူးျခားသိသာစြာ ထုိးစုိက္က်ဆင္းသြားရမည္ မထင္။ သမုဒၵရာေရပါ အစ္မႀကီးရယ္ဟုေတာ့ ျပန္ေျပာခ်င္မိေသးသည္။

“ေျပာလည္း ေျပာပါေစဟယ္။ တတ္ႏုိင္ဘူး။ အိမ္က ေက်းဇူးရွင္က ဒီႏွစ္ ဆယ္တန္းတက္ရၿပီေလ။ ေဘာ္ဒါ မပုိ႔ရေကာင္းလားဆုိၿပီး ဂဂ်ီဂေဂ်ာင္က်ေနလုိ႔ မနည္း ေခ်ာ့ေမာ့ေျဖာင္းဖ်ေျပာၿပီး အခ်ိန္ပုိင္း က်ဴရွင္ ပုိ႔ေပးထားရတာ။ စားစရာ မရွိတာ ေနာက္၊ သူ႕က်ဴရွင္လခ မွန္မွန္မေပးႏုိင္လုိ႔ ဆႏၵျပၿပီး ထင္ရာစုိင္းမွာ ပူေနရတာ”

အစ္မႀကီး ေဒၚသင္းသင္းၿမိဳင္က ကုိယ္တုိ႔ထက္ လုပ္သက္ အပုံႀကီး ဦးေသးသည္။ သားအႀကီးတစ္ေယာက္၊ သူ႕ေအာက္မွာ ညီမငယ္ႏွစ္ေယာက္။ အားလုံး ေက်ာင္းသားခ်ည္းမုိ႔ အိမ္ စားရိတ္က မသက္သာလွ။ ခင္ပြန္းသည္ကလည္း ရုိးေအးသည့္ ၀န္းထမ္းတစ္ေယာက္ျဖစ္ေနျပန္သည္။ မုိးလင္းကတည္းက က်ဴရွင္သင္ရင္း မ်က္ႏွာသစ္ကာ ေက်ာင္းခ်ိန္အမီ မုန္႔ထုတ္တစ္ဖက္၊ ျခင္းတစ္ဖက္ႏွင့္ ေက်ာင္းတက္ရသူ ျဖစ္သည္။ ညေနေက်ာင္းဆင္းလွ်င္ စာသင္၀ုိင္းသုိ႔ ၀င္ျပန္ကာ ညရွစ္နာရီခြဲေလမွ အိမ္ျပန္ေရာက္ႏုိင္ေတာ့သည္။

အစ္မႀကီး၏ အာလူးေၾကာ္ထုတ္၊ ဇီးစပ္ထုတ္၊ ေနၾကာေစ့၊ ပီေက၊ သၾကားလုံး စသည့္ ေထြေထြရာရာ၊ သြားရည္စာေလးေတြက ဘယ္ေလာက္မွ အျမတ္မ်ားမ်ား မက်န္တတ္ပါ။ သုိ႔ေပမယ့္ စာနာတတ္ေသာ ေက်ာင္းသားအမ်ားစုက ဆရာမကုိသာ အားေပးၾကသည္။ မ်ားမ်ားေရာင္းရေတာ့လည္း အျမတ္ကေလး ၿမိဳးမ်က္သည္ ဆုိပါစုိ႔။ သုိ႔ေပမယ့္ အရပ္ထဲမွ ၀င္လာေရာင္းၾကေသာ ေက်ာင္းေစ်းသည္မ်ားက မသိမသာ ျငဴစူေစာင္းေျမာင္းၾကသည္ႏွင့္ ကာမိမည္ မထင္ပါ။

ကုိယ့္ေက်ာင္းသူမ၏ မိခင္ကေတာ့ သူတကာထက္ ထူးကဲစြာလန္ေနသည္ ထင္မိ၏။ က်ိဳးေၾကာင္းသင့္ ေျပာခ်င္မိခဲ့ေပမယ့္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ အထူးသတိထားေနပါသည္။ ကုိယ့္ တပည့္မ၏ မ်က္ႏွာကုိလည္း ေထာက္ထားရပါမည္။ မိဘႏွင့္ ဆရာၾကားမွာ စကားေျခတင္ဆုိရလွ်င္ ကေလးလည္း ၾကားက အေနရခက္ရွာမည္ ထင္၏။ ကုိယ့္ကေလးေတြ၏ စိတ္မွာ နာက်င္အရိပ္ထင္မည့္ အေၾကာင္းကိစၥတုိင္းကုိေတာ့ ကုိယ္ အထူးသတိထား ေရွာင္ၾကဥ္လုိပါသည္။

***********
အတန္းတြင္းမွာ ေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူခ်င္း ျငင္းခုန္ေအာ္ဟစ္၊ စကားမ်ားရန္ျဖစ္ၾကျခင္းသည္ ကုိယ္တုိ႔ မူလတန္းေက်ာင္းကေလးေတြမွာ အဆန္းတၾကယ္ မဟုတ္ပါ။ သုိ႔ေသာ္ ကေလးငယ္ေတြ အခ်င္းခ်င္း သင့္ျမတ္စည္းလုံးၾကဖုိ႔ ကုိယ္ အခါအခြင့္သင့္တုိင္း ဆုိဆုံးမမႈ မေလ်ာ့ခဲ့။ သူတုိ႔၏ တစ္ဦးခ်င္းစိတ္အေျခအေန၊ ခံစားခ်က္ႏွင့္ အက်င့္စရုိက္မ်ားကုိသာမက မိခင္၊ ဖခင္တုိ႔၏ ေနာက္ခံပတ္ပတ္၀န္းက်င္ကုိပါ ကုိယ္က ရတတ္သမွ် စပ္စုတတ္ေသးသူ ျဖစ္ပါသည္။ ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ မသင့္မျမတ္၊ အသိလြဲ၊ ခံစားခ်က္လြန္ကဲကာ ရန္လုိခ်င္ေသာ ကေလးငယ္ေတြကုိ အထူး ဂရုျပဳပါသည္။ စာသင္ခ်ိန္ျပင္ပမွာ သီးသန္႔ေတြ႕ဆုံခြင့္ကုိ သူတုိ႔ေလးေတြ မရိပ္မိေအာင္ ဖန္တီးယူကာ စည္းရုံးဆြဲေဆာင္ တည့္မတ္ႏုိင္ဖုိ႔ ကုိယ္ အၿမဲႀကိဳးပမ္းခဲ့သည္ပင္။

ေနရည္လင္းသည္ စူးစြာေသာ မိခင္ႏွင့္ ျခားနားလွစြာ ရန္လုိတတ္သူကေလး လုံး၀ မဟုတ္ခဲ့ပါ။ ေက်ာင္းစာမွာ ေတာ္ထူးထက္ျမက္သလုိ အတန္းတြင္း တာ၀န္ေပးအပ္မႈတုိင္းတြင္လည္း တက္ၾကြ ႏုိးၾကားသူေလးပင္။ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးမွာ ပါးနပ္ခ်က္ခ်ာသေလာက္ မိဘအေပၚမွာလည္း လိမၼာ၊ သိတတ္လွသည္ ထင္မိ၏။

သူ႔မိခင္၏ ေက်ာင္းမုန္႔ေစ်းတန္း ဆုိင္ခင္းရာမွာ ကူညီေနတတ္ၿမဲ။ မုန္႔စားေက်ာင္းဆင္းလွ်င္ အေမ့ထံ တန္းမတ္စြာသြားကာ ေစ်းေရာင္းကူေလ့ၿမဲ။ ကုိယ္တုိ႔ အတန္းသားေတြ အလွည့္က်တာ၀န္ျဖင့္ ေက်ာင္းေစ်းေရာင္းေသာအခါ …

“သမီးက ေမေမ့ကုိ သြားကူရဦးမွာ မဟုတ္လား။ အလွည့္ ယူ မေနနဲ႔ေတာ့ေလ။ ေမေမ့ဆုိင္မွာ ေစ်း၀ယ္ပါးခ်ိန္က်မွ ခဏေလာက္ ျပန္လာၿပီး သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ေန…”

ေနရည္လင္း၏ စိတ္မွာခ်န္ထားခံရသူအျဖစ္ မခံစားရေစဖုိ႔ အျငင္သာဆုံး ေျပာခဲ့ဖူးတာျဖစ္သည္။ 

သုိ႔ေပမယ့္…

“တာ၀န္က်တဲ့ေန႔က တစ္ပါတ္မွ တစ္ရက္ေလာက္ပဲဟာ။ သမီးလည္း ေစ်းကူေရာင္းခ်င္တယ္။ တာ၀န္မယူရတဲ့ေန႔ေတြမွာ ေမေမ့ဆီ သြားကူလုိ႔ ရေနတာပဲ”

“သမီးေမေမ့ကုိ ေမးပါဦး”

ေမေမက ခြင့္ေပးလုိက္ၿပီတဲ့။ သုိ႔ေပမယ့္ ခုေတာ့ ေနရည္လင္းႏွင့္ သူ႕ သူငယ္ခ်င္းမ်ားအၾကား စိတ္၀မ္းကြဲျပားကာ ျငင္းခုန္ရန္ျဖစ္ၾကရၿပီ။

**********

မမၿပံဳးသာ ၀င္မပါလွ်င္ ထုိအမိ်ဳးသမီး ဒီမွ်ႏွင့္ ေက်နပ္ေျပေအးေပးလိမ့္မည္ မထင္။

“အစ္မ အတြက္ေတာ့ ကုိယ့္သားသမီးနဲ႔ သူမ်ားသားသမီး ခြဲျခားေနလုိ႔ ျဖစ္တာေပါ့။ ကၽြန္မအတြက္က အားလုံးဟာ ကၽြန္မတပည့္ေတြခ်ည္းပဲ။ ဘယ္သူမွန္မွန္၊ ဘယ္သူမွားမွား ၊ ကၽြန္မအတန္းထဲမွာ ျဖစ္တဲ့ကိစၥကုိ ကၽြန္မ ဘာသာ ဆုံးျဖတ္မယ္”

ဆရာမႀကီး ရုံးခန္းေရာက္ရုံႏွင့္ ကုိယ့္သားသမီးဘက္က အသာစီးရေတာ့မည္ဟုမ်ား ထုိအမ်ိဳးသမီး မ်က္ေစ့မွိတ္ ေတြးေနေသးသလားမသိ။

“သူတုိ႔က အမ်ား၊ ကၽြန္မ သမီးက တစ္ေယာက္တည္း”

“ကေလးက ကေလးပါပဲ အစ္မရဲ႕။ အခ်ိန္တန္ ေမ့သြားမွာပဲ။ ျပန္တည့္မွာပဲ”

စကားေတြ အပ္ေၾကာင္းထပ္ေနဆဲ မမၿပံဳးေရာက္လာေလကာ…

“ကဲ.. အခု ရွင့္ကေလးက ထိပ္ေပါက္၊ ေခါင္းကြဲျဖစ္သြားလုိ႔လား။ ဘယ္ေနရာမွာ ေသြးထြက္ သံယုိျဖစ္သြားလဲ… ေျပာ။ ေဆးဖုိး ကၽြန္မ စုိက္ေပးမယ္”

ဆုိရုံႏွင့္ ကိစၥၿပီးျပတ္သြားေတာ့သည္မွာ အံ့ၾသစရာ။ ေက်ာင္းဆရာမတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာတစ္ခုတည္းနဲ႔ မတည္ေဆာက္ႏုိင္ေသာ ၾသဇာကုိ ေငြရွင္ဆုိေသာ အခြင့္အာဏာႏွင့္ ျဖည့္ေပါင္းကာ မမၿပံဳးက လွပစြာ လွစ္ျပခဲ့သြားခဲ့ေလတာ။ ကိုယ္ မရွဳမလွ ၿပိဳကြဲတုန္လႈပ္မိေတာ့သည္။

မမၿပံဳးသည္လည္း ကုိယ္တုိ႔ေက်ာင္းက ကုိယ္တုိ႔၏ စီနီယာဆရာမ တစ္ေယာက္ပါပင္။ အစ္မႀကီး ေဒၚသင္းသင္းၿမိဳင္တုိ႔ထက္ေတာ့ လုပ္သက္ႏုေသးသည္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ မမၿပံဳးက အားလုံးေသာ ဆရာမေတြထက္ ၿပိဳးပ်က္လင္းလက္သည္။ ေက်ာင္းကို္လာလွ်င္ ဆုိင္ကယ္ကုိယ္တုိင္ေမာင္းသည္။ စာအုပ္ႏွင့္ ေဘာလ္ပန္၊ ခဲတံ၊ ခဲဖ်က္စေသာ စာေရးကိရိယာေလးေတြ အိတ္ၾကြတ္တစ္လုံးပါလာတတ္သူ ျဖစ္သည္။ အေမအုိႀကီးရွိသူမုိ႔  အေမ့မုန္႔ဖုိးဟု အေၾကာင္းျပ၏။ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ ခရီးတစ္ခုက ျပန္လာလုိ႔၊ အညာက ေဆြမ်ိဳးေတြနဲ႔ ပါလာလုိ႔ စေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ သုိးေမြးၿခံဳထည္၊ မာဖလာ၊ အညာေစာင္၊ သနပ္ခါးတုံး စသည္တုိ႔ကုိ အခါအားေလ်ာ္စြာ ေရာင္းလာတတ္ေသးသည္။ သြားတုိက္ေဆး၊ ဆပ္ျပာမွအစ မိတ္ကပ္၊ ႏႈတ္ခမ္းနီ၊ လက္သည္းဆုိးေဆး စေသာ အလွကုန္မ်ားလည္း သူ႔ ယူလာေပးေသာၾကာင့္သာ ျမင္ေတြ႕ဖူးရသည္။ ၿပီး… အရပ္ထဲမွာ ခင္ပြန္းသည္၏ အမည္ျဖင့္ လုိင္စင္ရ အေပါင္ဆုိင္ဖြင့္ထားသူမုိ႔ အေရးအေၾကာင္းရွိလွ်င္ အားကုိးတုိင္တည္ရာလည္း ျဖစ္ေလသည္။

ေက်ာင္းပတ္၀န္းက်င္ ရပ္ကြက္ေတြကလည္း မမၿပံဳးကုိေတာ့ ကၽြမ္း၀င္ခ်စ္ခင္ဟန္ရွိၾကကာ ေလးစားမႈ မေလ်ာ့။ ဘယ္သူမွလည္း ကင္းကင္းကြာကြာ မေနႏုိင္ၾကဘူး ထင္ပါသည္။

ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမႀကီးကေတာ့ မမၿပံဳး၏ လုပ္ငန္းစီးပြားကိစၥေထြရာတုိ႔ေၾကာင့္ ေက်ာင္း၏ တာ၀န္၀တၱရားမ်ား ပ်က္ကြက္ဖူးေပါင္းမ်ားလွၿပီမုိ႔  ခဏ..ခဏ သတိေပးေနရရင္း စိတ္ပ်က္လွၿပီထင့္။

“က်ဳပ္သာ ရွင့္ေနရာမွာဆုိ အလုပ္ကထြက္ၿပီ”

သူ႕အား ဆရာမႀကီးမၾကည္ျဖဴႏုိင္ေတာ့တာ ရိပ္မိေနေသာ မမၿပံဳးကလည္း တကယ္ပင္ အလုပ္မွ ထြက္သြားခဲ့ေတာ့သည္။

************

“ၿပံဳးတုိ႔မ်ား ေက်ာင္းကုိ သံေယာဇဥ္ ႀကီးလုိက္တာဟယ္”

အစ္မႀကီး ေဒၚသင္းသင္းၿမိဳင္က ညည္းညည္းညဴညဴျပဳေနရင္း ၿပံဳးမဲ့မဲ့ကေလး အေငၚတူးသည္။ 

ၿပီး.. ေရွ႕စကားႏွင့္ ေနာက္စကား မညီစြာ…

“သိပ္ ရက္စက္တာပဲ”

..ဆုိရင္း ၿငိမ္ေငးသြားျပန္ေတာ့သည္။ 

အစ္မႀကီးေဒၚသင္းသင္းၿမိဳင္တင္မဟုတ္။ ေက်ာင္းမုန္႔စားတန္းက ေက်ာင္းေစ်းသည္အားလုံး အငုိက္မိ၊ အရွဳိက္ထိကုန္ၾကလွ်က္ ေခါင္းခ်င္းရုိက္ကုန္ၿပီ။ မေက်မနပ္ ပြစိ၊ပြစိ ပြက္ေလာညံၾကၿပီ။

“ဆရာမႀကီးနဲ႔ သြားေတြ႕ၾကည့္ၾကမလား”

ေျပာသူကုိယ္တုိင္က ကုိယ့္စကားကုိယ္ အတိအက် လုိက္နာႏုိင္မည့္သူ မဟုတ္။ က်န္အားလုံးကလည္း ကြယ္ရာေထာက္ရာမွာသာ စကားေဟာင္ဖြာတတ္ၾကရုံ ရွိၿပီး ဆုိေရးရွိလွ်င္ေတာ့ ေနာက္တြန္႔ေလ့ၿမဲသာ မဟုတ္လား။

ဆရာမႀကီးက သူတုိ႔အားလုံးကုိ ေစာစီးစြာ အသိေပးေၾကာ္ျငာခဲ့ၿပီးသား ျဖစ္သည္။ ဒီစာသင္ႏွစ္မွာ ဆုိင္ခန္းေလးေတြကုိ  သန္႔ရွင္းေသသပ္ေအာင္ ျပင္ဆင္ရမည္တဲ့။ အမုိးအကာျပဳျပင္သည္သာမက မိမိဆုိင္ေရွ႕မွာ ေရမ၀ပ္ေစရေအာင္ ေျမဖုိ႔ၾကဖုိ႔လည္း ေဆာ္ၾသခဲ့ေသးသည္။ အမႈိက္သရုိက္ကင္းစင္ေအာင္ ဂရုျပဳၾကဖုိ႔လည္းပါသည္။ အစားအေသာက္မ်ား သန္႔ရွင္းရမည္၊ လတ္ဆတ္ရမည္။ ယင္မနားေစရေအာင္ အဖုံးအကာ ရွိရမည္ ဆုိတာေတြလည္း အထပ္ထပ္ မွာၾကားခဲ့ေသးသည္။ ေျပာသမွ် ေခါင္းညိတ္ၿပီးသည္ႏွင့္ ေမ့ပစ္လုိက္ၾကသလားေတာင္ မသိ။ ဆုိင္ခန္းငယ္ေလးေတြက အစဥ္အၿမဲ ဖရုိဖရဲ။ လဲၿပိဳလု မတတ္ေပ။ ျပင္ဆင္စားရိတ္ မတတ္ႏုိင္ၾကတာလည္း တစ္ေၾကာင္းျဖစ္မည္။ ေက်ာင္းၿခံ၀န္းအတြင္းမွာ မိမိတုိ႔၏ စုတ္ခ်ာခ်ာ ဆုိင္ခန္းငယ္မ်ားက အျမင္မတင့္တယ္၊ က်န္းမာေရးႏွင့္လည္း  မေလ်ာ္ညီဟု မသိတတ္ၾကတာလည္း ပါမည္။ ထုံးစံအတုိင္း  ၿပီးၿပီးေပ်ာက္ေပ်ာက္ ျဖစ္သြားမည္ဟု အခါမ်ားစြာကႏွယ္ အရုိးစြဲကာ ေလ်ာ့ေပါ့ ေတြးထင္ထားခဲ့သည္ ထင္ပါသည္။ ခုေတာ့ ဆရာမႀကီး၏ ရာဇမာန္ရွျခင္းကုိ ခံၾကရၿပီ။

သူတုိ႔ မင္းမူေနက်ေနရာမွာ မမၿပံဳး၏ ေသသပ္လွပေသာ ခ်စ္စဖြယ္ ဆုိင္ကေလးက သားနားသပ္ရပ္လွသည္။ အစားအေသာက္ အမည္စုံတုိ႔လည္း ဖြယ္ရာသည္။ အမ်ိဳးစားတူရာအလုိက္ ေစ်းဗန္းေလးေတြ စီစီညီညီမုိ႔ စနစ္က်လွေတာ့သည္။ ေက်ာင္းသားငယ္မ်ား ထုိင္နားစားေသာက္ရန္ ခ်စ္စဖြယ္ ထုိင္ခုံငယ္ေလးေတြပင္ ပါလုိက္ေသးသည္။ ေန႔စဥ္ ေကာက္ခံေနရေသာ ေစ်းေကာက္အတြက္ မမၿပံဳးက စာသင္ႏွစ္ ၿပီးဆုံးခ်ိန္အထိ တြက္ခ်က္ကာ ႀကိဳတင္ေပးေခ်ထားႏွင့္ခဲ့ၿပီမုိ႔ ေက်ာင္း၏ အေထြေထြ၊ အေသးသုံးစားရိတ္မ်ားအတြက္ ဆုတ္ဆုတ္ခဲခဲ သုံးႏုိင္ေတာ့မည္။ ကန္ထရုိက္သေဘာမ်ိဳးလည္း သက္ေရာက္ေနမည္ ထင္သည္။ ေက်ာင္းၿခံ၀န္းအတြင္း မမၿပံဳး တစ္ဦးတည္းကလြဲလွ်င္ ဘယ္သူမွ ေစ်းမေရာင္းၾကရေတာ့ၿပီတဲ့။ ေကာင္းေလစြ။

=======

ကုိယ္တုိ႔၏ အတန္းတြင္း ၀င္ေငြတုိးေရးလႈပ္ရွားမႈေလး ခါးပုိင္းျပတ္ခဲ့ရတာ မမၿပံဳးေၾကာင့္ဟု ကုိယ္က စြတ္စြဲခ်င္ေသးသည္။ ေငြသာရမည္ဆုိလွ်င္ နတ္ေနကုိင္းပင္ မခ်န္တတ္ေသာ မမၿပံဳးေပပဲ။

“ရွင္တုိ႔ေက်ာင္းကေလးလည္း က်ဳပ္ ဆုိင္ေလးေၾကာင့္ ဘယ္ေလာက္လွပသြားလဲ ကဲ”

လွဖုိ႔မလုိ၊ ၀မ္း၀ဖုိ႔သာ အဓိကျဖစ္ေနရေသာ ဘ၀မ်ားစြာတုိ႔ကေတာ့ ဟုိေျပး၊ သည္လႊား ဂ်င္ေျခလည္ေနရျပန္တာ မမၿပံဳး စာနာၾကည့္တတ္ပါရဲ႕လား။ ေက်ာင္းေစ်းတန္းေလးမွာ အိေျႏၵရရ ေစ်းေရာင္းလာခဲ့ရသူတုိ႔ ဟုိလမ္းထိပ္မွာ၊ ဒီေစ်းထိပ္မွာ ဂဏွာမၿငိမ္ႏုိင္ၾကေသး။ ေနရာ အေျခတက် မျဖစ္ႏုိင္ၾကေသး။ ၀င္ေငြ ပုံမွန္မရႏုိင္ေသးေသာ္လည္း ၀မ္းေတာ့ ျဖည့္ရဦးမည္မုိ႔ မမၿပံဳး၏ အေပါင္ဆုိင္ဆီ ၀င္ခ်ည္ထြက္ခ်ည္ျပဳၾကရျပန္ၿပီ။

“ေမေမကေတာ့ ဆရာမ ေဒၚ ၿပံဳးၿပံဳးျမင့္ကုိ ေမတၱာပုိ႔လုိက္၊ ငုိလုိက္ပဲ”

ေနရည္လင္းက သူ႔မိခင္အေၾကာင္း ျပန္ေျပာလာေတာ့ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ရျပန္သည္။

“တျဖည္းျဖည္းေတာ့ ျပန္ အဆင္ေျပမွာေပါ့ သမီးရယ္”

ကိုယ္တုိင္ ယုံၾကည္ဖုိ႔ ခက္ခဲေနေသာ ႏွစ္သိမ့္စကားကုိ ဆုိေနရတာ ခါးသီးလွသည္။ ဒါေပမယ့္ ဒီေလာက္ ေျပာတတ္ရုံသာ ကုိယ္တတ္ႏုိင္ခဲ့သည္။ ေနရည္လင္းကေတာ့ ကုိယ့္ထက္ စြမ္းႏုိင္ခဲ့သည္ပင္။

*******
သူ႕လြယ္အိတ္ကေလး ခပ္ေသးေသးမွ ေက်ာပုိးအိတ္ႏြမ္းႏြမ္းႀကီး ျဖစ္လာတာ သတိျပဳမိခဲ့ေသာ္လည္း ကုိယ္ အမွတ္မဲ့ေနခဲ့မိသည္။

“ဆရာမ ပန္းသီးစားခ်င္ရင္ ေနရည္လင္းဆီမွာ ၀ယ္လုိ႔ရတယ္”

တုိးတုိးတိတ္တိတ္ ေျပာလာၾကသည့္တုိင္ ကုိယ္ ထခုန္မိမတတ္ လန္႔ျဖတ္သြားရေတာ့သည္။

“ေနရည္.. သမီး ဘာေတြ လုပ္ေနတာလဲ”

သူ႕ စြမ္းေဆာင္ခ်က္ကုိ လူမိခံလုိက္ရၿပီမုိ႔ သူမကေလး ထိတ္လန္႔ေနရွာသည္။ 

ငုိမဲ့မဲ့ကေလး ျဖစ္ေနျပန္ေသးသည္မုိ႔ တုိးတုိးႀကိတ္ႀကိတ္ ေခ်ာ့ေမာ့ရျပန္သည္။

“…… ညက ေဖေဖနဲ႔ ေမေမ ရန္ျဖစ္ၾကတယ္။ ေဖေဖ အလုပ္ကျပန္လာေတာ့ ေမေမက ထမင္းခ်န္မထားလုိ႔ တဲ့”

သူမိခင္ႏွင့္ ေခၚေတြ႕မိျပန္ေလမွ ပုိလုိ႔ စိတ္ေလေထြးျပား ရေတာ့တာ ျဖစ္သည္။

“အရပ္ထဲမွာလည္း ေခ်းငွားဖုိ႔ လူကုန္ေနၿပီ ဆရာမေရ။ ဘယ္သူကမွ အေၾကြး မေပးခ်င္ၾကေတာ့ဘူး။ ေစ်းထြက္ေရာင္းေတာ့လည္း တစ္ရက္ကြက္လုံးက မိန္းမေတြအားလုံး ေစ်းေရာင္းထြက္ေနၾကေတာ့ ၀ယ္မယ့္သူကုိ မရွိေတာ့ဘူး။ ေရာင္းရတာကနည္းနည္း၊ အေၾကြးက်တာက မ်ားမ်ားမုိ႔ အရင္းက တစ္ရင္းၿပီး တစ္ရင္း…ျပဳတ္ၿပီးရင္း ျပဳတ္ ျဖစ္ေနၿပီ”

“မမၿပံဳးသိရင္ ဒီအရင္းပါ ျပဳတ္ဦးမွာ”

မ်က္ရည္ေတြစီးက်လာကာ ႏွပ္တစ္ခ်က္ ညွစ္လုိက္ျပန္ရင္း ငုံသံဗလုံးဗေထြးႏွင့္ ဆက္ေျပာေနျပန္သည္။

“သူတုိ႔အေဖ ညက ပုိက္ဆံနည္းနည္းရလာလုိ႔သာ ဒီနံနက္ ထမင္းခ်က္ရတာပါ ဆရာမရယ္။ ဒါေပမယ့္ ညေန အထိ ေတာ့ ဘယ္လုိလုပ္ ေလာက္ပါ့မလဲ …။ ကၽြန္မလည္း စိတ္ေပါက္ေပါက္နဲ႔ ပုိက္ဆံ အလုံအေလာက္မပါရင္ ေန႔လည္က် ျပန္မလာနဲ႔လုိ႔ ေျပာလႊတ္လုိက္တယ္”

“………..”

“သူ႔ အလုပ္ကလည္း ဒီရက္ေတြထဲ မေကာင္းဘူးတဲ့။ လူေတြကလည္း ဆုိကၠားမစီးေတာ့ပဲ ကုန္းေၾကာင္းပဲ ေလွ်ာက္ေနၾကသလား မသိပါဘူး။ ရသေလာက္ပုိ႔ေပးလုိက္မယ္။ အိမ္ ျပန္မလာေတာ့ဘူးဆုိၿပီး ထြက္ခတ္ ခတ္သြားလုိ႔ ပုိက္ဆံပုိ႔ေပးရင္ ရၿပီ။ တစ္သက္လုံး ျပန္မလာခ်င္လည္း ေနလုိ႔ ျပန္ေအာ္ပစ္လုိက္တယ္”

“…… ဒီနံနက္ေတာ့ ေစ်းမေရာင္းလုိ႔လည္း မျဖစ္ေသးဘူးဆုိၿပီး နံနက္အေစာႀကီး သစ္သီးတန္းမွာ ေခါက္ျပန္ေပးနဲ႔ ယူလာတာ။ သမီးက ေက်ာင္းမွာ သူငယ္ခ်င္းေတြကုိေရာင္းရင္ အေၾကြးမက်ဘူး ဆုိၿပီး ခြဲယူသြားမယ္ ေျပာေတာ့ ကၽြန္မလည္း ထည့္ေပးလုိက္မိေတာ့တာ…”

************

ဆရာမႀကီး ဆူႀကိမ္းတာ ခံႏုိင္ေသာ္လည္း မမၿပံဳးက မ်က္ႏွာထားခ်ီကာ ခပ္တင္းတင္းၾကည့္လာတာကုိေတာ့ အူယားလွသည္။

“ရွင္ ေရာင္းခုိင္းထားတာလုိ႔ ကေလးက ေျပာေနပါလား”

ျပင္ဆင္လာခဲ့သည့္အတုိင္း ေခါင္းညိတ္ျပမိေတာ့ ဆရာမႀကီးပါ ရွဴးရွဴးရွားရွား ျဖစ္သြားသည္။ မမၿပံဳးလည္း မၿပံဳးႏုိင္ရွာပဲ မ်က္ေထာင့္နီႀကီးႏွင့္ ျပဴးၾကည့္ေနေလသည္။ ခုလုိ အေရးႀကံဳလာလွ်င္ ထုိအတုိင္းေျပာရန္ ေနရည္လင္းအား ႀကိဳႀကိဳတင္တင္ ေသခ်ာသင္ထားခဲ့မိလုိ႔ ေတာ္ေတာ့သည္။

“ရွင္က ကၽြန္မ လက္နဲ႔ ေရးထားတာကို ေျခနဲ႔ ဖ်က္တာေပါ့ေလ”

ဆရာမႀကီးအား အရုိေသတန္ရာေတာ့ မေရာက္ခ်င္ပါ။ ေတာင္းပန္ရေတာ့မည္။

“ကၽြန္မက ကေလးေတြကုိ အတန္းတြင္းဆုေပးပြဲလုပ္ဖုိ႔ ေသခ်ာ ကတိေပးၿပီးသားမုိ႔ပါ ဆရာမႀကီး။ ကေလးေတြကုိ ကတိ မပ်က္ခ်င္ဘူး”

“အဲဒါနဲ႕ ခုလုိ လုပ္တာ ဘာဆုိင္လုိ႔လဲ”

“လုိတဲ့ေငြကုိ ကၽြန္မ စုိက္မထုတ္ႏုိင္ဘူးေလ။ ဒါေၾကာင့္ ႏွစ္စကတည္းက ေငြစုေနခဲ့တာပါ”
မမၿပံဳးမ်က္ႏွာ မဲ့ျပေလသည္။ ကုိယ္ မမၿပံဳးထံ ထီမထင္ စုိက္ၾကည့္ပစ္လုိက္ကာ…

“မမၿပံဳးနဲ႔ ဆရာမႀကီးတုိ႔ အစီအစဥ္ေၾကာင့္ ကၽြန္မတုိ႔ အားလုံး ကေမာက္ကမ ျဖစ္ခဲ့ရတာ”

ဆရာမႀကီး ေရွ႕မွာသာ မဟုတ္လွ်င္ မမၿပံဳးတစ္ေယာက္ ေဆြ႕ေဆြ႕ခုန္ေနေပေတာ့မည္။ ဒါေပမယ့္ ကုိယ့္အေပၚ မမၿပံဳး၏ ေက်းဇူးတရား တစုိးတစ္ေစ့မွ် မရွိခဲ့စဖူး။ မႈစရာမလုိဟု စိတ္ပုိင္းျဖတ္ထားမိၿပီ။

“ေက်ာင္းေစ်းသည္ေတြလည္း စားက်က္ေပ်ာက္ၿပီး အကုန္ဒုကၡေရာက္ေနၿပီ ဆရာမႀကီး။ အရင္းျပဳတ္တဲ့သူနဲ႔၊ အေၾကြးတက္တဲ့သူနဲ႔။ ထမင္းေတာင္ နပ္ေက်ာ္စားေနရတဲ့သူေတြ ရွိေနၿပီတဲ့။ ဆရာမႀကီးေရာ..၊ မမၿပံဳးေရာ.. ျပန္စဥ္းစားေပးပါဦး။ ကၽြန္မ… ကၽြန္မ သူတုိ႔ကုိယ္စားေတာင္ပန္တာပါ”

ဆရာမႀကီးကေတာ့ ေတြေတြေ၀ေ၀ ၿငိမ္ေငးသြားေတာ့ၿပီ။ မမၿပံဳးကေတာ့ ေျခသံျပင္းျပင္းႏွင့္ ခ်ာခနဲ ေနာက္လွည့္ထြက္ခြာသြားေတာ့သည္။

***********

“ဘယ္သူမွ ကၽြန္းကေလးလုိ ထီးတည္းေနလုိ႔ မရဘူး၊

လူတုိင္းဟာ တိုက္ႀကီးတစ္တုိက္ရဲ႕ တစ္ဖဲ့၊ ျပည္မႀကီးတစ္ခုရဲ႕ တစ္ပိုင္းတစ္စပဲ

ဥေရာပတုိက္ႀကီး ေလ်ာ့နည္းသြားရင္လည္း သင္ ေလ်ာ့နည္းတာပဲ။

သင့္မိတ္ေဆြ ေျမတစ္ကြက္ ေလ်ာ့နည္းသြားေတာ့လည္း သင္ေလ်ာ့နည္းတာပဲ။

သင္ဟာလည္း လူသားထဲကလူမို႔ အားလံုးနဲ႕ပတ္သက္ေနတာပဲ။

ဒီေတာ့ လြမ္းသူ႕ေခါင္းေလာင္း ထုိးသံၾကားရင္

ဘယ္သူ႔အတြက္လဲလုိ႔ မေမးနဲ႔၊

သင့္အတြက္

ထိုးတဲ့ ေခါင္းေလာင္းသာလွ်င္ ျဖစ္တယ္”

ဂၽြန္ဒြန္း (၁၅၇၃ - ၁၆၃၁)

ထုိကဗ်ာ၏ အဓိပၸါယ္ကုိ စတုတၳတန္းအရြယ္၊ အကေလးငယ္တုိ႔ ခံစားနားလည္ႏုိင္ေစရန္လည္း ကုိယ္ အတတ္ႏုိင္ဆုံးႀကိဳးစားကာ ရွင္းလင္းသင္ျပခဲ့ပါသည္။ သူတုိ႔၏ အသိႏုႏုေလးေတြမွာ စြဲၿမဲေနေစရန္လည္း နံရံမွာေရးကပ္ထားကာ စာသင္ခန္းသုိ႔အ၀င္၊ သင္ခန္းစာတစ္ခု မစတင္မီ ရြတ္ဆုိေစခဲ့သည္မွာ ေန႔စဥ္အေလ့တစ္ခု ျဖစ္ေနခဲ့ၿပီ။ သူတုိ႔ေလးေတြ ခုေနခါမွာ ကဗ်ာ၏ အဓိပၸါယ္ကုိ နားမလည္ႏုိင္ၾကေသးလည္းပဲ အားေတာ့ မေလ်ာ့ပါ။ ေနာင္တစ္ခ်ိန္ လူႀကီးတစ္ေယာက္အျဖစ္ လူ႕ေလာကအလယ္မွာ တြင္က်ယ္၀င္ဆန္႕လာသည့္အခါ ထုိကဗ်ာကေလးကုိ မေမ့ေသးဘူးဆုိလွ်င္ ကဗ်ာ၏ အနက္အဓိပၸါယ္ကုိလည္း သူတုိ႔ ဆင္ျခင္ဆပြားတတ္လာၾကလိမ့္မည္ဟု ကုိယ္ ယုံၾကည္ပါသည္။ သူတုိ႔ေလးေတြ  လူ႕ေလာကသုိ႔ တုိးအ၀င္မွာ တစ္ကုိယ္ေကာင္းစိတ္ကင္းေသာ၊ လူသားအခ်င္းခ်င္း ေထာက္ထားစာနာ ညွာတာတတ္သူ၊ ေဖးမကူညီတတ္သူ ၊ စင္စစ္လူပီသသူေလးေတြ ျဖစ္လာၾကေစဖုိ႔ ျပင္းျပင္းျပျပ ေတာင့္တ ေမွ်ာ္လင့္ခ်င္ပါသည္။

*********

“အစ္မႀကီးကုိ သူ႔ဆုိင္မွာပဲ ေစ်းဗန္းတစ္ေနရာစာေလာက္ ေပးဖုိ႔ ၿပံဳးကုိ ကူေျပာေပးပါဦးကြယ္”

အစ္မႀကီး ေဒၚသင္းသင္းၿမိဳင္ကလည္း မ်က္ရည္ တစမ္းစမ္းမုိ႔ အိမ္ေရွ႕ပူ၊ အိမ္ေနာက္မခ်မ္းသာရျပန္။

ေနရည္လင္းကလည္း…

“အရင္ယူထားတဲ့ အေၾကြးေတြ မေက်ေတာ့ ေမေမ့ကုိ ေနာက္ထပ္ အသီးေရာင္းမေပးေတာ့ဘူးတဲ့။ သစ္သီးတန္းတစ္တန္းလုံးက  ေၾကျငာလုိက္ၿပီ”

သူ႔ မိခင္ကလည္း ခြင့္စာတစ္ရြက္ စားပြဲေပၚလာတင္ကာ…

“သူတုိ႔ အေဖလည္း တကယ္ကုိ အိမ္ ျပန္မကပ္ခ်င္ေတာ့ဘူးဆရာမေရ..။ သူ႕အေပါင္းအသင္းေတြနဲ႔ ေရႊတူးတဲ့ေနာက္ ပါသြားေလရဲ႕။ သမီးက တစ္ဖက္တစ္လက္ ကူေဖာ္ေလာင္ဖက္ရေနေတာ့  သူ႕ကုိ ေက်ာင္းထုတ္လုိက္ရ ေကာင္းမလားလုိ႔။ အဲဒါ…”

အလန္႔တၾကား၊ ဆုံးျဖတ္မႏုိင္ ရွိေနစဥ္…

“ရွင္ ဆုေပးပြဲအတြက္ ေငြဘယ္ေလာက္ သုံးမွာလဲ။ ကုန္က်စားရိတ္အားလုံးကုိ ကၽြန္မ လွဴမယ္”
…တဲ့။ မမၿပံဳးက ခပ္ႀကိတ္ႀကိတ္ဆုိလာျပန္ေသာ္ နားထဲမွာ ေခါင္းေလာင္းသံေတြ ဟိန္းညံေနေတာ့သည္။        ။

သတုိး

0 comments: